Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur gör man för att skapa ett multichanel för EZDrummer i Sonar?

/Tackar pÄ förhand

Annons
Postat

Nu ska jag försöka vara pedagogisk pÄ dagisnivÄ men det Àr enklast sÄ.

* LÀgg in EZDrummer genom att anvÀnda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lÀgg till EZD dÀr genom att klicka pÄ den vÀnstra knappen med ett "plus" pÄ.

* I "Options" för den synth du ska lÀgga till vÀljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende pÄ vilken du vill ha. NÀr du klickar OK sÄ radas midikanaler upp för varje spÄr i EZD.

* GÄ in i EZDs mixer och högerklicka pÄ ett av spÄren (Te.x Trk1) och vÀlj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal fÄr dÄ ett eget spÄr.

* StĂ€ll in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! 🙂

Vilken Sonar kör du förresten ?

Postat

* LÀgg in EZDrummer genom att anvÀnda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lÀgg till EZD dÀr genom att klicka pÄ den vÀnstra knappen med ett "plus" pÄ.

* I "Options" för den synth du ska lÀgga till vÀljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende pÄ vilken du vill ha. NÀr du klickar OK sÄ radas midikanaler upp för varje spÄr i EZD.

* GÄ in i EZDs mixer och högerklicka pÄ ett av spÄren (Te.x Trk1) och vÀlj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal fÄr dÄ ett eget spÄr.

Ok, nu tar jag mej friheten att frÄga om multichannel fast för PTLE 6.4.

Jag har lÀst mÄnga tillvÀgagÄngssÀtt hÀr pÄ forumet, men aldrig sett nÄt bevis pÄ att nÄn fÄtt det att funka i 6.4.

Man ska göra en insert i en aux, men dÀr fÄr jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna.

God jul

NÄn som vet om det gÄr? EZ funkar utmÀrkt för övrigt, det kan höras pÄ mina lÄtar i lÄtkritik, förutom drag and drop grejen. NÄn som fÄtt det att funka i 6.4?

Postat

Jag har lÀst mÄnga tillvÀgagÄngssÀtt hÀr pÄ forumet, men aldrig sett nÄt bevis pÄ att nÄn fÄtt det att funka i 6.4.

Man ska göra en insert i en aux, men dÀr fÄr jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna.

God jul

NÄn som vet om det gÄr? EZ funkar utmÀrkt för övrigt, det kan höras pÄ mina lÄtar i lÄtkritik, förutom drag and drop grejen. NÄn som fÄtt det att funka i 6.4?

SjÀlv anvÀnder jag bara PC och Sonar.

Hade jag haft PT hade jag kanske klura ut det men tyvÀrr.

Ja EZD Àr suverÀnt.

Speciellt med DFH och Vintage Kit-expansion pack.

Skönt gitarrljud du har pĂ„ dina inspelningar och skönt lirat som fan ! 🙂😛

Postat (redigerat)

God jul

det funkar finfint i PTLE 6.7, sÄ det borde funka i 6.4, tror jag, men jag vet inte...

inserta ez pÄ en stereo aux, midikanal skickas till ez sÄklart.

i ez lÀgger du upp olika outputs

lÀgg upp nya auxar, mono eller stereo, vilket du vill. hÀma sedan in signalen via auxkanalens input, dÀr ez's utgÄngar nu dykt upp.

vill minnas att dÀr fanns smÄstrul med nÄgot, mins inte vad, om man inte hade den första uppdateringen av ez dr...

...jag har dock haft lite problem med drag and drop i PTLE 6.x - funkar galant i 7.x 😄

Redigerat av mattebalja
  • 1 Ă„r senare...
Postat

jag har gjort precis som i beskrivningen ovan men det kommer inge ljud 🙁

vad gör jag för fel ?

har insertat ezdrummer, all synth audio outputs + midi source, valt multichannel. det kommer inge ljud nÄnstans nÀr jag spelar pÄ klaviaturet, klickar pÄ en trumma eller spelar upp ett fÀrdigt groove..

Postat

mÀrkte att "run audio engine"-knappen trycktes in nÀr jag gjorde detta och det gÄr inte att trycka tillbaka... fattar nada just nu..

• 5 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

hm, EZD finns inte att vÀlja alls för mig i synthracken. Kan detta bero pÄ att jag har en urÄldrig version av Sonar? typ, Sonar LE.

EDIT: löste det, det saknades dll filer frÄn installationen som jag fick kopiera över frÄn skivan, nu fungerar det!

Redigerat av Ols

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.