Jump to content
Annons

EZDrummer multichanel


guranisten

Recommended Posts

Annons

Nu ska jag försöka vara pedagogisk på dagisnivå men det är enklast så.

* Lägg in EZDrummer genom att använda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lägg till EZD där genom att klicka på den vänstra knappen med ett "plus" på.

* I "Options" för den synth du ska lägga till väljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende på vilken du vill ha. När du klickar OK så radas midikanaler upp för varje spår i EZD.

* Gå in i EZDs mixer och högerklicka på ett av spåren (Te.x Trk1) och välj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal får då ett eget spår.

* Ställ in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! 🙂

Vilken Sonar kör du förresten ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag försöka vara pedagogisk på dagisnivå men det är enklast så.

* Lägg in EZDrummer genom att använda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lägg till EZD där genom att klicka på den vänstra knappen med ett "plus" på.

* I "Options" för den synth du ska lägga till väljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende på vilken du vill ha. När du klickar OK så radas midikanaler upp för varje spår i EZD.

* Gå in i EZDs mixer och högerklicka på ett av spåren (Te.x Trk1) och välj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal får då ett eget spår.

* Ställ in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! 🙂

Vilken Sonar kör du förresten ?

Ok, nu tar jag mej friheten att fråga om multichannel fast för PTLE 6.4.

Jag har läst många tillvägagångssätt här på forumet, men aldrig sett nåt bevis på att nån fått det att funka i 6.4.

Man ska göra en insert i en aux, men där får jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna.

God jul

Nån som vet om det går? EZ funkar utmärkt för övrigt, det kan höras på mina låtar i låtkritik, förutom drag and drop grejen. Nån som fått det att funka i 6.4?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag försöka vara pedagogisk på dagisnivå men det är enklast så.

* Lägg in EZDrummer genom att använda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lägg till EZD där genom att klicka på den vänstra knappen med ett "plus" på.

* I "Options" för den synth du ska lägga till väljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende på vilken du vill ha. När du klickar OK så radas midikanaler upp för varje spår i EZD.

* Gå in i EZDs mixer och högerklicka på ett av spåren (Te.x Trk1) och välj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal får då ett eget spår.

* Ställ in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! 🙂

Vilken Sonar kör du förresten ?

Ok, nu tar jag mej friheten att fråga om multichannel fast för PTLE 6.4.

Jag har läst många tillvägagångssätt här på forumet, men aldrig sett nåt bevis på att nån fått det att funka i 6.4.

Man ska göra en insert i en aux, men där får jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna.

God jul

Nån som vet om det går? EZ funkar utmärkt för övrigt, det kan höras på mina låtar i låtkritik, förutom drag and drop grejen. Nån som fått det att funka i 6.4?

Själv använder jag bara PC och Sonar.

Hade jag haft PT hade jag kanske klura ut det men tyvärr.

Ja EZD är suveränt.

Speciellt med DFH och Vintage Kit-expansion pack.

Skönt gitarrljud du har på dina inspelningar och skönt lirat som fan ! 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu tar jag mej friheten att fråga om multichannel fast för PTLE 6.4.

Jag har läst många tillvägagångssätt här på forumet, men aldrig sett nåt bevis på att nån fått det att funka i 6.4.

Man ska göra en insert i en aux, men där får jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna.

God jul

Nån som vet om det går? EZ funkar utmärkt för övrigt, det kan höras på mina låtar i låtkritik, förutom drag and drop grejen. Nån som fått det att funka i 6.4?

det funkar finfint i PTLE 6.7, så det borde funka i 6.4, tror jag, men jag vet inte...

inserta ez på en stereo aux, midikanal skickas till ez såklart.

i ez lägger du upp olika outputs

lägg upp nya auxar, mono eller stereo, vilket du vill. häma sedan in signalen via auxkanalens input, där ez's utgångar nu dykt upp.

vill minnas att där fanns småstrul med något, mins inte vad, om man inte hade den första uppdateringen av ez dr...

...jag har dock haft lite problem med drag and drop i PTLE 6.x - funkar galant i 7.x 😄

Redigerat av mattebalja
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

jag har gjort precis som i beskrivningen ovan men det kommer inge ljud 🙁

vad gör jag för fel ?

har insertat ezdrummer, all synth audio outputs + midi source, valt multichannel. det kommer inge ljud nånstans när jag spelar på klaviaturet, klickar på en trumma eller spelar upp ett färdigt groove..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

hm, EZD finns inte att välja alls för mig i synthracken. Kan detta bero på att jag har en uråldrig version av Sonar? typ, Sonar LE.

EDIT: löste det, det saknades dll filer från installationen som jag fick kopiera över från skivan, nu fungerar det!

Redigerat av Ols
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...