Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har hittat en billig K-Station som jag tänkte köpa. Jag använder reason och har redan en midisynth. Denna kan man inte göra egna ljud med. Utan man ställer in ljuden som vanligt i mixern. Min fråga är: Hur gör jag då om jag kopplar in en K-Station som man gör ljuden själv? Har suttit och tänkt lite. Jag försökte tänka logiskt men kom inte på något. Snälla. Hjälp mig!

Annons
Guest mickeand
Posted

Kan egentligen för lite om Reason, men eftersom ingen annan svarat så...

Om jag försått det rätt så kan inte Reason hantera audio in/ljudinspelning eller externa midi-inheter. I tex Cubase kan du skicka MIDI från MIDI-spåren i sequencern till din K-station och sedan ta in ljudet från synten tillbaka in i Cuabse via audio-spår, men detta är inte möjligt i Reason.

Ljudinspelning och att kunna använda tredjepartsinstrument och -effekter i programmet är funktioner användarna, och Propellerheads, ofta debaterar om de hör hemma i programmet eller ej.