Jump to content
Annons

Gratis "Tones" till gearbox?


chillish (oregistrerad)

Recommended Posts

chillish (oregistrerad)

Tjenare!"

har hållt på att lirat med min Line6 toneport ux2 ett tag nu, och ajg använder programmet gearbox.. men jag undrar var det finns färdiga ljud (som eventuellt är privat gjorda) , som är gratis att ladda ner på någån sida?

Är rätt besviken på många av de andra "färdiga " ljuden som man kan ha i gearboxen.. Väldigt tacksam för svar ^^

Chillish

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Tjenare!"

har hållt på att lirat med min Line6 toneport ux2 ett tag nu, och ajg använder programmet gearbox.. men jag undrar var det finns färdiga ljud (som eventuellt är privat gjorda) , som är gratis att ladda ner på någån sida?

Är rätt besviken på många av de andra "färdiga " ljuden som man kan ha i gearboxen.. Väldigt tacksam för svar ^^

Chillish

det finns presets på line-6 sida att hämta om du tittar lite noggrannare. men det bästa är väl att skapa egna som du är nöjd med och får det ljud som du är ute efter? det är ju mycket roligare skapa sitt eget sound. använder själv ingen annans presets och kan hålla med dig om att vissa

av de som följer med inte är så roliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

chillish (oregistrerad)

Okej.. Joo visst skulle jag kunna sätat mig och hitta soundet till låten jag vill lira.. men jag är så förbanant kass på det så det inte är sant 🙂 fattar knappt vad jag gör ^^, känns som jag får samma ljud hela tiden.. eller för brusigt eller inte för brusigt :Phaha, de ljud jag vill ha är liksom "rena" dist ljud 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

chillish (oregistrerad)
Jag antar att du hittat noisegejten??

Jag tycker den funkar skitbra mot brus för mig

Nej, jag htitar ingen sån Noise grej .. vart ligger den 🙂:)

- Som ni kanske märker är jag inte särskilt bra på de där med att fixa med ljudet i gearbox 🙂

Men ingen vet någon sida där folk kanske laddar up pderas ljud till olika låtar ?🙂 haha, skulle hjälpa så väldigt mycket!

Redigerat av chillish
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag antar att du hittat noisegejten??

Jag tycker den funkar skitbra mot brus för mig

Nej, jag htitar ingen sån Noise grej .. vart ligger den 🙂:)

- Som ni kanske märker är jag inte särskilt bra på de där med att fixa med ljudet i gearbox 🙂

om du orkar, suck, 🙂 titta till vänster så sitter noise gaten först i effektkedjan. bara ratta den tills du får bort bruset.

Men ingen vet någon sida där folk kanske laddar up pderas ljud till olika låtar ?🙂 haha, skulle hjälpa så väldigt mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du hittat noisegejten??

Jag tycker den funkar skitbra mot brus för mig

Nej, jag htitar ingen sån Noise grej .. vart ligger den 😛🙂

- Som ni kanske märker är jag inte särskilt bra på de där med att fixa med ljudet i gearbox 🙂

om du orkar, suck, 😮 titta till vänster så sitter noise gaten först i effektkedjan. bara ratta den tills du får bort bruset.

Men ingen vet någon sida där folk kanske laddar up pderas ljud till olika låtar ?🙂 haha, skulle hjälpa så väldigt mycket!

Här HITTADE jag.. http://line6.com/customtone/library/ ..inte specat för Gearbox, men allt som har med Pod, XT etc att göra funkar eller ger dig förslag på ersättningsstärkare, effekter etc. Bara att dra hem eller ladda upp när du skruvat nåt kul själv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...