Jump to content
Annons

Alesis DM5 + DFH

Recommended Posts

kojdavid (oregistrerad)
Postat

Hej!

har kopplat Alesis DM5 + DFH till Cubase..

men ljudet kommer försent?

hur kommer detta sig, och gÄr det att lösa?

tacksam för svar!

Mvh David

Annons
kojdavid (oregistrerad)
Postat
byt ljudkort till ett som har ASIO-drivrutiner. Det kommer kosta ett par hundralappar men som tur Àr slapp du ju betala för DFH och Cubase.

Jag har det. EMU 0404 ljudkortet Àr det jag har. vad menar du med att jag slapp betala för Cubase o DFH?

SÄ hur ska jag göra?

Postat
byt ljudkort till ett som har ASIO-drivrutiner. Det kommer kosta ett par hundralappar men som tur Àr slapp du ju betala för DFH och Cubase.

Jag har det. EMU 0404 ljudkortet Àr det jag har. vad menar du med att jag slapp betala för Cubase o DFH?

SÄ hur ska jag göra?

Vilka drivrutiner till ljudkort har du valt i Cubase? Vilken latency jobbar ljudkortet pÄ?

kojdavid (oregistrerad)
Postat

SÄ hur ska jag göra?

Vilka drivrutiner till ljudkort har du valt i Cubase? Vilken latency jobbar ljudkortet pÄ?

Drivrutinerna Àr E-MU Asio.

latency input ligger pÄ 52.154 ms och Output 49.887 ms

hur ska jag göra?

Mycket tacksam för all hjĂ€lp! ni Ă€r toppen! 😳

Postat

Vilken version av Cubase har du? I min version gÄr man (inne i cubase) till devices->device setup->vst audiobay och vÀljer sen vilken latency man vill anvÀnda. Att ha en halv sekund som du har Àr alldeles för lÄngsamt, sÀtt ner den till under 10 ms.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.