Jump to content
Annons

Hjälp i Adobe Audition, en snabb en!


martinfaeldt

Recommended Posts

Annons
maart (oregistrerad)
Jo. hur kopierar jag effekterna jag har i track 1 till track 2? borde gå eller? snälla hjälp!

Det enda sättet jag har hittat är att spara inställningarna, lägga in effekterna på det nya spåret och läsa in inställningarna... men håller med om att det borde gå. Du får gärna höra av dig om du hittar ett sätt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jo. hur kopierar jag effekterna jag har i track 1 till track 2? borde gå eller? snälla hjälp!

Hej!

Jag är också idel öra om någon hittar en lösning! Ett ganska retligt problem faktiskt, stör liksom arbetsflödet.

Skall lusläsa manualen när jag får lite bättre tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Adobe Premiere vet jag att man kan markera hela effektkedjan och trycka ctrl+c och sedan ctrl+v på nästa kanal.

Det vore ju en smidig lösning.

Annars går det kanske att lösa med bussar. Tänker mej att man spelar in på track 1 och 2 utan effekter. På track 3 lägger man bara effekterna och bussar Track 1 och 2 dit innan det går till masterkanalen. På så sätt blir ju effekterna identiska för alla önskade kanaler. Lite knöligare kanske, men man spar ju datorkraft.

Vet inte om det funkar eller hur man gör tyvärr men det är väl bara att testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...