Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Går det att bounca ett midi spår på något annat sätt än att exportera som .waw

i DFH Superior så kan man ju göra det i programmet.

Tänkte nämligen på det då jag skulle vilja ändra parametrarna live (så att ljudet ändras medan man lyssnar pådet, om ni förstår vad jag menar.

Väldigt tacksam för svar har grubblat länge på det här.

Annons
Postat

ja men man kan ju bounce VSTi ljuden som spelas upp via MIDI singnalerna så då är min fråga, om man kan göra typ på samma sätt i DFH Superior där det görs om till audio filer, för jag vill ju somsagt "ändra ljudet medans det spelar"

Postat (redigerat)

I Cubase 4.1 och ProTools (och säkert andra också) kan du routa outputen från en plugin till inputs på nya audiospår. Då kan du "spela in" ljudet liksom. För om du vill kunna ändra ljudet så antar jag att du vill höra ljudet samtidigt, så det borde ju gå fint då.

(de flesta bounce-funktioner är ju offline, den nya filen spottas fram så fort datorn hinner, utan lyssning).

Redigerat av Lars XLN Audio

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.