Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej alla musik älskare!

jag har haft en ZOOM G2a i två år snart och jag har ännu inte lyckats tämja den. Är det nån som har ett tips på hur man gör för att balansera ljudet mellan pedalen och förstärkaren när man ska repa med bandet. jag hör ljudet dåligt, och om jag höjer på förstärkaren så blir det bara sprak och rundgång och 0 kvalite. så om nån har nått tips så är jag tacksam om ni vill berätta dem.

ha det bra alla, tack i förhand!

Annons
Posted

Vad har du för förstärkare, och hur har du kopplat ihop grejorna? Vad använder du boxen till, kompletta sound eller för att lägga på effekter?

Posted

Om du kör kompletta sound så prova att koppla in pedalens ut till returen på förstärkarens effektloop (antar att det finns en sådan?). Prova även att exprimentera med att stänga av och på högtalarsimuleringen i effektpedalen.

Det brukar även finnas möjlighet att öka/sänka ingångsvolymen på pedalen, det kan göra väldigt mycket för ljudet.

Bättre/sämre?