Jump to content
Annons

V-amp pro


Zauron_87

Recommended Posts

Tjo på er där ute,, är så jag var på en Dark Trankquillity konsert för ett tag sen, är ett av många band man gillar, jag såg och har läst om att dem använder v-amp pro och tänkte höra om det är någon elr några som kunde lägga upp nått ljud ex på hur den låter gärna med och utan andra instrument.

Var inne på deras hemsida men fanns inte så mkt ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

V-amp pro låter precis son "vanliga" v-ampen. Den brusar som bara den men med lite inbyggd noisegate försvinner det. Skillnaden mellan v-amparna är bara i princip bara utgångarna. Pro'n har digital utgång.

V-ampen äger ut de flesta hårdvaro ampsimulatorerna som finns på marknaden (läs POD). Den låter inte snyggt men den sitter oftast snyggt i mix. Krämar du på V-ampens dist så är den tvärdöd efter 5000 hz, vilket är himla intressant, tycker jag... Testar man alla andra så har de inget hi-cut filter och låter för jäkligt. Fimpar man de andra vid dessa frekvenser så låter tom Amplitube 1 riktigt svin bra.

Mitt råd är att vill du ha en mojäng som låter metal med stärkare så finns inget bättre än V-Ampen att hitta. (Å då menar jag metal å ingen rock'n roll tjafs)

Det enda V-ampen suger på är den där goa sträng karaktären som man vill åt. Där ligger POD:en ljusår framför.

V-Amp låter billig plast. Billig plast funkar utmärkt i metal. Vem behöver en fet botten när den ändå ska skäras bort i produktion?

Zauron_87: frågor=pm

Redigerat av freddie
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt för exempel och intressanta svar.. Grejjen är så här jag redan nu en pod 2,0 är inte nöjd med disten kan man säga elr jag har tröttnat ,,, det finns ju xt o gt8.. ska även spana in dem,,,, har läst endel om vad ni tycker om Pod vs V-amp o alla tycker så olika därför vill jag få en egen uppfattning smaken är ju som baken 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag håller med. Själv så tycker jag att vamepen låter skit, MEN det beror på att JAG inte kan lira. Jag gav bort min vamp till polaren och han får ju till det direkt. Du kan ju lyssna på mina låtar jag har lagt upp här.

Låt 1

Låt 2

Snyggt skruvat där, låter klart bättre än Behringer rykte... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en sådan bara häromdan!

Kostade 1680 kronor inklusive frakt: http://www.thomann.de/se/behringer_vamp_pro_lx1.htm

Har inte fått den än dock... borde komma i början av nästa vecka.

Överlåg så har dom recensioner jag läst om den varit att "man får mycket för pengarna".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har en v-amp2 och visst har den sina brister när man plockar den direkt ur kartongen.

Det går att få bra ljud ur den men man måste skruva och skruva, svårast är det med dom "rena" ljuden. Jag tror jag har pillar om alla ljuden i burken mest har jag skurit bas.

Jag spelar mest någon typ av metal, hårdrock

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör också på VAMP2.

Skitnöjd med distljuden.

I studion tyckte ljudkillen att den brusade ganska mycket (sant!) och föreslog en POD, men jag fick

inte till rätta trycket med PODen.

VAMP-en ska ej användas som effektburk före en förstärkare (den saboterar ljudet mest).

Den ska inte användas på elbas.

Och det beror nog på att den har ett frekvensområde utan lägsta bas och högsta diskant, vilket gör att den

låter väldigt bra på framförallt dist-ljud.

/Mange

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...