Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har formaterat om datorn, och har dÀrför installerat drivrutinerna för mitt M-Audio Audiophile 2496 igen. Problemet Àr bara det att jag fÄr inte nÄgon som helst kontakt med min keyboard lÀngre. Har testat att Àndra default midienhet till "Dela AP midi", men fÄr inget ljud i keyboarden nÀr jag spelar upp en MIDI-fil i media player.

NÀr jag installerade det förra gÄngen har jag för mig att jag inte behövde göra nÄgra instÀllningar alls. Det vara bara att plugga in kablarna sÄ funkade det.

Missminner jag mig? Vad Àr det som Àr fel?

Mvh

Annons
Postat
Har du kollat i kontrollpanelen? kontollpanelen->ljud, tal och ljudenheter -> ljud och ljudenheter-> ljudenheter sÄ hittar du ditt kort dÀr.

Ja, det var dÀr jag stÀllde in kortet som defaultenhet för MIDI.

Postat

Är keyboarden extern midisynth? Om inte sĂ„ fĂ„r du vĂ€lja "Microsoft GS Wavetable synth" i kontrollpanelen för uppspelning av MIDI för att kunna spela midi-filer i mediaspelaren. Orsaken Ă€r att Audiophile 2496 inte har nĂ„got inbyggt instrument, dvs genererar inga egna ljud baserat pĂ„ MIDI-info.

Postat

Keyboarden kan spela upp MIDI och Àr inkopplad i ljudkortet, men av nÄgon anledning tar den inte emot eller ger ingen signal. Som sagt sÄ har det fungerat som det ska förut, men nu nÀr jag installerat om allting gör det inte det lÀngre.

Jag misstÀnker att det Àr nÄgon instÀllning eller nÄgot i ljudkortets kontrollpanel? Finns den nÄgon instÀllning för att aktivera MIDI-portarna eller liknande som jag kanske har missat?

Postat
Keyboarden kan spela upp MIDI och Àr inkopplad i ljudkortet, men av nÄgon anledning tar den inte emot eller ger ingen signal. Som sagt sÄ har det fungerat som det ska förut, men nu nÀr jag installerat om allting gör det inte det lÀngre.

Jag misstÀnker att det Àr nÄgon instÀllning eller nÄgot i ljudkortets kontrollpanel? Finns den nÄgon instÀllning för att aktivera MIDI-portarna eller liknande som jag kanske har missat?

antagligen som du sÀger, kotrollpanelen eller ljudkortet. Kolla www.m-audio.com efter manual eller FAQ.

Postat

Och du Àr helt sÀker pÄ att du kopplat midi in / midi ut rÀtt? AlltsÄ midi in pÄ kortet till midi ut pÄ synthen och vice versa.

Postat

Kollade som Led sa pÄ M-Audios webbsida och hittade programmet Midi-Ox som man kunde testa om man fick signal med. Först fick jag ingen signal, men sen vet jag inte vad jag gjorde för plötsligt började den indikera att jag tryckte ner tangenter pÄ keyboarden.

SĂ„ nu fungerar det till slut. Dock oklart var det var som löste det 🙂

Tack för all hjÀlp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.