Jump to content
Annons

hej igen en sak till som jag skulle vilha ha hjälp med


yobare

Recommended Posts

Annons
Tex om man har en röst så vill man att den ska hacka eller typ en beat i låten tex a a a a a sen ba dunk dunk igen lixom typ.

om någon vet hur man gör ?

Det låter som att du ska använda fruity slicer. tryck F1 för att få fram manuallen å står det allt om hur den fungerar och hur du ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men det är såhär att jag vill tex ha det beatet som jag spelar i FL att låta som att det hackar upp sig några sek jag vet inte hur man gör alls med fruity slicer förklara lite hur jag ska göra om jag vill att basen jag gjorde i 3x Osc ska hacka upp sig ;D i tex 4 sek

Link to comment
Dela på andra sajter

lol ja jag förstår vad du menar men det är inte så jag menar jag menar mer som att låten hakar upp sig hela låten typ tex om man hör en remix så ba blir det hack i låten på vissa ställen ba a a a a lixom den hänger sig typ i den stilen om det går med något vst eller något liknande i FL?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Riktigt nice Vst för det

DBlue GLITCH

http://illformed.org/glitch/?page=downloads

Glitch påminner litegrann om momentet i Matrix 1, då Neo sväljer den där glansiga spegel vätskan och sedan vaknar upp i verkligheten i sin kokong.

Då hör man han skrika och allting som errorar sig i hans röst.

Riktig ball effekt faktist.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Det finns en Riktigt nice Vst för det

DBlue GLITCH

http://illformed.org/glitch/?page=downloads

Glitch påminner litegrann om momentet i Matrix 1, då Neo sväljer den där glansiga spegel vätskan och sedan vaknar upp i verkligheten i sin kokong.

Då hör man han skrika och allting som errorar sig i hans röst.

Riktig ball effekt faktist.

En kul grej är att Ta en vanlig låt man gjort. Slänga Glitch över hela skiten.

Sedan är man som aphex twin....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Riktigt nice Vst för det

DBlue GLITCH

http://illformed.org/glitch/?page=downloads

Glitch påminner litegrann om momentet i Matrix 1, då Neo sväljer den där glansiga spegel vätskan och sedan vaknar upp i verkligheten i sin kokong.

Då hör man han skrika och allting som errorar sig i hans röst.

Riktig ball effekt faktist.

En kul grej är att Ta en vanlig låt man gjort. Slänga Glitch över hela skiten.

Sedan är man som aphex twin....

till skillnad så skrive rju aphex twin musiken så direkt, och arrangerar med glitchar och sånt.

vem som helst kan upprepa en loop och förstöra den med en preset i Glitch, men det bli r definitivt inte A T för det. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Riktigt nice Vst för det

DBlue GLITCH

http://illformed.org/glitch/?page=downloads

Glitch påminner litegrann om momentet i Matrix 1, då Neo sväljer den där glansiga spegel vätskan och sedan vaknar upp i verkligheten i sin kokong.

Då hör man han skrika och allting som errorar sig i hans röst.

Riktig ball effekt faktist.

En kul grej är att Ta en vanlig låt man gjort. Slänga Glitch över hela skiten.

Sedan är man som aphex twin....

till skillnad så skrive rju aphex twin musiken så direkt, och arrangerar med glitchar och sånt.

vem som helst kan upprepa en loop och förstöra den med en preset i Glitch, men det bli r definitivt inte A T för det. 😆

Min ironi kanske inte riktigt kom fram där.

AT är en av mina favoriter. inte just för att jag tycker så mycket om hans musik. Men att han "vågar" gå utan för gränserna så mycket.

Sedan så kan han faktiskt göra vanlig musik(och riktigt bra också) lyssna på Avril 14th

Link to comment
Dela på andra sajter

Tex om man har en röst så vill man att den ska hacka eller typ en beat i låten tex a a a a a sen ba dunk dunk igen lixom typ.

om någon vet hur man gör ?

Har du provat trycka på lite olika tangenter på tangentbordet eller röra på musen och klicka/dubbelklicka?

Eller för att uttrycka mig utan ironi, lär känna ditt program! Du kommer ingen vart om du inte försöker.

Du lägger upp trådar om basljud hit och cuts dit. Flera veckor och åtskilliga intressanta svar senare fortsätter du att ställa samma fråga. Som att du inte läst svaren, inte prövat de tips du fått.

Ditt sätt att jobba med musik liknar mitt sätt att beställa hämtpizza.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Ditt sätt att jobba med musik liknar mitt sätt att beställa hämtpizza.

Hur beställer du hämtpizza, blev nyfiken... man kanske kan lära sig nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Riktigt nice Vst för det

DBlue GLITCH

http://illformed.org/glitch/?page=downloads

Glitch påminner litegrann om momentet i Matrix 1, då Neo sväljer den där glansiga spegel vätskan och sedan vaknar upp i verkligheten i sin kokong.

Då hör man han skrika och allting som errorar sig i hans röst.

Riktig ball effekt faktist.

En kul grej är att Ta en vanlig låt man gjort. Slänga Glitch över hela skiten.

Sedan är man som aphex twin....

till skillnad så skrive rju aphex twin musiken så direkt, och arrangerar med glitchar och sånt.

vem som helst kan upprepa en loop och förstöra den med en preset i Glitch, men det bli r definitivt inte A T för det. 😛

Min ironi kanske inte riktigt kom fram där.

AT är en av mina favoriter. inte just för att jag tycker så mycket om hans musik. Men att han "vågar" gå utan för gränserna så mycket.

Sedan så kan han faktiskt göra vanlig musik(och riktigt bra också) lyssna på Avril 14th

gå över gränserna är ju sannerligen att ta i. det finns massor av artister som gör drillnbass och jag är helt säker på att aphex twin definitivt inte var först.

vanlig musik? är du seriös? vanlig?

kan du inte använda "normal" istället.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

vanlig musik? är du seriös? vanlig?

kan du inte använda "normal" istället.. :rolleyes:

Nej använder Vanlig istället för normal.

Jag vill inte säga att någon musik är normal. Därimot finns det stilar som är vanligare och ovanligare. Capish? (:

Och han var säkert inte först men jag har inte hört någon annan som Aphex så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...