Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är det nĂ„gon mer som inskaffat sig nya versionen? Jag har inte anvĂ€nt nĂ„gon tidigare version utan började med denna nyligen.

Gillar verkligen ljuden som finns i Garritan Orkester Soundbank. Har sysslat i Reason tidigare vilket egentligen inte Ă€r bĂ€st lĂ€mpad för orkestermusik i ljudbankssynpunkt.. 😆 Är lite ovan att skriva musik med noter eftersom jag Ă€r dĂ„lig pĂ„ detta med jag lĂ€r mig. 🙂

Men jag har en frÄga som jag inte kommer underfund med. Hur vÀljer man/markerar en kanal sÄ man kan spela med midi-klaviaturet och höra det instrument man valt i en kanalen?

/M

Redigerat av Memphis
Annons
Postat

precis som nÀr man markrerar det spÄr man vill skriva noter pÄ.

Postat
precis som nÀr man markrerar det spÄr man vill skriva noter pÄ.

Nej, det gĂ„r inte. Jag mĂ„ste först lĂ€gga en ton pĂ„ en kanal för att den skall byta till den kanalen och dess instrument. Det gĂ„r inte att bara klicka och markera notraden pĂ„ nĂ„gon kanal. 🙂

/M

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Nej, det gĂ„r inte. Jag mĂ„ste först lĂ€gga en ton pĂ„ en kanal för att den skall byta till den kanalen och dess instrument. Det gĂ„r inte att bara klicka och markera notraden pĂ„ nĂ„gon kanal. â˜ș

/M

VÀlj Speedy Entry Tool och prova att klicka pÄ ett notplan.

/TD

Postat

Jaha . . jag klickar och det fungerar . . . men jag har gjort en massa instÀllningar ocksÄ . . som jag inte kommer ihÄg hur/var. Blir glad bara det börjar fungera

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.