Jump to content
Annons

M-Audio Keystation 49e ?


AlxZ

Recommended Posts

Tjena alla!

Jag har ett problem här =(

Det är så att jag köpte en keyboard idag, M-Audio Keystation 49e (heter den)

Men jag kan inte få den att fungera=( Jag har installerat driver og allt det som följde med, men det funkar bara inte =( jag har hur liten koll på allt det där också,,., men finns det någon som kan berätta för mej, eller känner nån som vet? Jag har ingen mixer eller ingeting förutom detta keyboard som jag köpte idag.. Skulle helst vilja att den fungerade i FL Studio, men om det inte funkar så i ett annat musikprog, BTW jag fick Ableton Live 5,2 med på köpet!

Hur tacksam som helst om nån kunde hjälpa mej =)

eller om ni vill adda mej på Msn? kanske enklast!? alex__norsken@hotmail.com

Tack igjen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm märkligt. Jag har en likadan å jag behövde inte installera något alls. Bara att plugga in den å köra. Du måste nog välja att du använder den som kontrollenhet i programmet du använder dig av så det funkar?

Du är medveten om att du har köpt ett Midiklaviatur och inte en synth hoppas jag?

Lycka till!

Redigerat av Nikke K
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har haft samma problem som mej? Jag köpte keyboardet idag (M-Audio Keystation 49e) Stoppa i Skivan som följde med, efter att jag hade installerat allt, så kopplade jag USB mellan Key Board och PC. (Windows XP) Men jag vet hur jag ska få fram ljudet på t.ex FL Studio.. kanske det fungerar bättre på Reason eller Cubase !?

Nån som kan ge meg några bra råd om hur man får igång skiten så man kan börja göra låtar???

Evigt Tacksam för svar ...!!

Alex

Redigerat av Olsberg
Slar samman med tidigare trad i amnet
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm märkligt. Jag har en likadan å jag behövde inte installera något alls. Bara att plugga in den å köra. Du måste nog välja att du använder den som kontrollenhet i programmet du använder dig av så det funkar?

Du är medveten om att du har köpt ett Midiklaviatur och inte en synth hoppas jag?

Lycka till!

hmm kanske jag kan testa att avinstallera allting sen bara plugga i Keyboardet igjen!? Och det var det där med att jag skulle välja keyboardet som en kontrollenhet i programmet jag använder mig av, men det är också ett problem, att programmet inte hittade keyboardet =( men kanske om jag avinstallerar allting sen pluggar in den igjen... kanske funkar bäättre =) Jag hade förresten ingen aning om att det var en Midiklaviatur, men nu så vet jag,

Tackar för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

En ide kanske kan vara om du har den på en usb-hub, att det kan ställa till det. Jag har själv ett likadant keyboard som jag har på hub via tangentbordet och ibland beter det sig lite märkligt och ibland funkar det inte alls, det brukar dock lösa sig med att jag drar ut och sätter i sladden igen, alternativt startar om.

Vet inte om det hjälper dig, men har du den på hub kan det ju vara värt att prova och köra den direkt in.

/Cliff.

Link to comment
Dela på andra sajter

En ide kanske kan vara om du har den på en usb-hub, att det kan ställa till det. Jag har själv ett likadant keyboard som jag har på hub via tangentbordet och ibland beter det sig lite märkligt och ibland funkar det inte alls, det brukar dock lösa sig med att jag drar ut och sätter i sladden igen, alternativt startar om.

Vet inte om det hjälper dig, men har du den på hub kan det ju vara värt att prova och köra den direkt in.

/Cliff.

¨

Aaah ska testa när jag kommer hem, måste få det att fungera !! Ska testa alla portar som finns på datan =)

Tack för tipsen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

XP Home eller Professional stöds av M-Audio. XP Media Center Edition stöds däremot inte. Det varnas i det vida och breda om just XP MCE i datormusiksammanhang. Det lustiga är att jag har just XP Media Center Edition och alla mina grejor funkar klanderfritt.

PS. Skall tilläggas att jag har en M-Audio Oxygen 8 v2 midiklaviatur (som funkar) DS.

//K-G

Redigerat av KaptenGnissel
Link to comment
Dela på andra sajter

XP Home eller Professional stöds av M-Audio. XP Media Center Edition stöds däremot inte. Det varnas i det vida och breda om just XP MCE i datormusiksammanhang. Det lustiga är att jag har just XP Media Center Edition och alla mina grejor funkar klanderfritt.

//K-G

Samma här! Lustigt nog har jag även en keystation 49e som fungerar perfekt 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning =S Men det borde väll inte spela alltför stor roll!?

Som ThomasJ säger: Det var bara att plugga in den!Inga konsigheter..

Funkar fiiint.

Lycka till!! 😳

Men finns det nåt gratis program man kan tanka hem å prova om KEyboardet överhuvudtaget fungerar?? Har FL men det funkar iallafall inte där, om det inte är jag som gör nått fel !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liknande och det funkade inte heller med dom drivrutiner jag fick med! Så jag laddade drivrutiner från deras hemsida och då funkade det skit bra 😳

Checka denna länken: http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver

Du får leta upp just din modell och sedan ladda ner!

Hade gott hoppas det löser sig för dig 😆

Piiiz

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liknande och det funkade inte heller med dom drivrutiner jag fick med! Så jag laddade drivrutiner från deras hemsida och då funkade det skit bra 😠

Checka denna länken: http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver

Du får leta upp just din modell och sedan ladda ner!

Hade gott hoppas det löser sig för dig 😲

Piiiz

Tackar mannen, ska kika länken nu, är EVIGT tacksam om detta funkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liknande och det funkade inte heller med dom drivrutiner jag fick med! Så jag laddade drivrutiner från deras hemsida och då funkade det skit bra 😠

Checka denna länken: http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver

Du får leta upp just din modell och sedan ladda ner!

Hade gott hoppas det löser sig för dig 😲

Piiiz

Tackar mannen, ska kika länken nu, är EVIGT tacksam om detta funkar!

Jag gjorde som du sa: ladda hem min modell och sedan inastallerade jag den, sen försökte jag i FL men devicen kom inte upp i FL.. hmm, kanske inte funkar ändå ?? =/ Eller finns det fler Drivrutiner man kan ladda ner? eller kanske man ska testa i ett annat program?? TIPS??!?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Har du följt instruktionerna till punkt och pricka hur man installerar keyboardet?

Ibland skall USB devicen inte vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Har du följt instruktionen hur du får ett keyboard att funka i FL?

Om ja på alla frågor och det ändå inte funkar maila M-Audio och FL supporten.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du följt instruktionerna till punkt och pricka hur man installerar keyboardet?

Ibland skall USB devicen inte vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Har du följt instruktionen hur du får ett keyboard att funka i FL?

Om ja på alla frågor och det ändå inte funkar maila M-Audio och FL supporten.

Kan ni ge tips/länk till olika drivrutiner som kan fungera?? Måste få igång Keyboardet!

puss o kram!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Har du följt instruktionerna till punkt och pricka hur man installerar keyboardet?

Ibland skall USB devicen inte vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Har du följt instruktionen hur du får ett keyboard att funka i FL?

Om ja på alla frågor och det ändå inte funkar maila M-Audio och FL supporten.

Kan ni ge tips/länk till olika drivrutiner som kan fungera?? Måste få igång Keyboardet!

puss o kram!

Du har redan laddat hem från M-Audios hemsida drivrutiner och installerat dessa enligt instruktionen?

Dessa drivrutiner är de du skall använda.

Har du följt instruktionen för hur man får upp keyboardet i FL?

Om ja på både dessa frågor och det inte funkar, maila M-Audio och FL supporten.

Alternativt gå till musikaffären och testa att keyboarden inte är trasig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du följt instruktionerna till punkt och pricka hur man installerar keyboardet?

Ibland skall USB devicen inte vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Har du följt instruktionen hur du får ett keyboard att funka i FL?

Om ja på alla frågor och det ändå inte funkar maila M-Audio och FL supporten.

Kan ni ge tips/länk till olika drivrutiner som kan fungera?? Måste få igång Keyboardet!

puss o kram!

Har du följt instruktionen för hur man får upp keyboardet i FL?

Neej jag har inte hittat nån instruktion om hur man får upp keyboardet i FL =S Berätta =) ???

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Har du följt instruktionerna till punkt och pricka hur man installerar keyboardet?

Ibland skall USB devicen inte vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Har du följt instruktionen hur du får ett keyboard att funka i FL?

Om ja på alla frågor och det ändå inte funkar maila M-Audio och FL supporten.

Kan ni ge tips/länk till olika drivrutiner som kan fungera?? Måste få igång Keyboardet!

puss o kram!

Har du följt instruktionen för hur man får upp keyboardet i FL?

Neej jag har inte hittat nån instruktion om hur man får upp keyboardet i FL =S Berätta =) ???

Det finns beskrivet i manualen. Jag har inte FL så det får du lösa själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du följt instruktionerna till punkt och pricka hur man installerar keyboardet?

Ibland skall USB devicen inte vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Har du följt instruktionen hur du får ett keyboard att funka i FL?

Om ja på alla frågor och det ändå inte funkar maila M-Audio och FL supporten.

Kan ni ge tips/länk till olika drivrutiner som kan fungera?? Måste få igång Keyboardet!

puss o kram!

Har du följt instruktionen för hur man får upp keyboardet i FL?

Neej jag har inte hittat nån instruktion om hur man får upp keyboardet i FL =S Berätta =) ???

Det finns beskrivet i manualen. Jag har inte FL så det får du lösa själv.

Nu har jag skaffat mig Reason 3.0, men är det nån som vet hur ca inställningar ska vara,!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...