Drawe Postat 5 november 2007 Postat 5 november 2007 (redigerat) Jag har prövat Cubase och Live, Live verkar bättre, men jag letar efter ett ultraminimalistiskt program som kan vara på hela tiden (i aktivitetsfältet eller något), och som tolkar MIDI signaler (jag har ett midikeyboard) och sätter VST instrument till. Det behöver inte komma med en massa "coola" effekter eller sådant. Jag spelar gitarr, då använder jag audacity, vilket är ungefär så avancerat som detta program bör vara, eller mindre. De enda VST instrument jag behöver är ändå ett vanligt piano och kanske en orgel. Det är mest för att vänja sig vid piano (jag har spelat gitarr i en massa år hitills) Behöver det mest för att bara kunna spela direkt när jag känner för det, för att keyboarden ska fungera som ett riktigt piano ungefär. Är bara för att spela mycket, inte hålla på med avancerade kompositioner (det kan man ju ändå göra i Live t ex). Och det måste även vara gratis, men det brukar ju de flesta enkla program vara. Redigerat 5 november 2007 av Drawe
android Postat 5 november 2007 Postat 5 november 2007 Det finns fristående VST-"hosts", alltså småprogram som bara är till för att köra VST-instrument i, utan inspelning och annat. Kika t.ex. på kvr...
jarlo Postat 5 november 2007 Postat 5 november 2007 Jag har prövat Cubase och Live, Live verkar bättre, men jag letar efter ett ultraminimalistiskt program som kan vara på hela tiden (i aktivitetsfältet eller något), och som tolkar MIDI signaler (jag har ett midikeyboard) och sätter VST instrument till. Det behöver inte komma med en massa "coola" effekter eller sådant. Jag spelar gitarr, då använder jag audacity, vilket är ungefär så avancerat som detta program bör vara, eller mindre. De enda VST instrument jag behöver är ändå ett vanligt piano och kanske en orgel. Det är mest för att vänja sig vid piano (jag har spelat gitarr i en massa år hitills) Behöver det mest för att bara kunna spela direkt när jag känner för det, för att keyboarden ska fungera som ett riktigt piano ungefär. Är bara för att spela mycket, inte hålla på med avancerade kompositioner (det kan man ju ändå göra i Live t ex). Och det måste även vara gratis, men det brukar ju de flesta enkla program vara. Prova VST host vetja!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.