Jump to content
Annons

Småjobb sökes i Uppsala


mrbjoorn

Recommended Posts

Tja!

Jag är en 15 årig kille (fyller 16 i början av Januari) som i princip

bara sysslar med musik i olika former på fritiden. Spelar piano

på hör nivå, gitarr, bas och kan absolut hålla ett stadigt trumkomp.

Jag sitter mycket och spelar in, mixar och mastrar. Spelar dessutom

i ett metalband som repar en gång i veckan.

Jag är ute efter att få in lite pengar och erfarenhet. Kan i princip

tänka mig att göra vad som helst i musikväg, bara det är i Uppsala.

Allt ifrån att packa upp varor från kartonger, byta strängar på gitarrer,

stå vid ett mixerbord på små spelningar osv osv.

Om det finns nån som är intresserad så säg till!

Kan tänka mig att det inte finns så stor marknad för detta, men det är värt ett försök!

Ha det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sorry grabben,

Det är skrivet i sten, att när det gäller arbete med musik under 25 års ålder, utgår bara lön i form av ostfrallor och läsk. Kolla bara på A-teens, dom blev klassade som livsmedelsgrossister efter sin 1:a europaturné...

Tjohopp!

OKej, tack. Då vet jag :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Man ska nog ta grabbens fråga på allvar.

Har han tagit sig så pass långt att han insett att frågan måste ställas för att utvecklas så finns det definitivt ett ämne att jobba med.

Mitt tips att börja med, som så många andra har gjort.

Hör dig för med lokala musikfirmor, ljuduthyrare och studios om det finns möjlighet för dig att börja jobba som "runner" (kaffekokare på svenska).

På det sättet får du kanske en ingång där du kan vara behjälplig och många gånger mer uppskattad i en arbetssituation än någon tekniker eller artist någonsin kan bli.

Under tiden som du gör detta. Håll öronen öppna, sug åt dig allt du kan av information gällande ditt intresse.

När du kommit så långt att din arbetsgivare inte kan förstå hur det skulle vara möjligt att inte ha dig i närheten. Då ska du se att det finns en öppning till att få betalt i annat än erhålld kunskap.

Man ska nog förstå att det "Baktakt" skriver, är en sanning utan modifikation men det går om man ger sig fan på det.

Lycka till kiddo. Alla börjar någonstans och även kungen använder dasset!

Take care!

/Cruncher

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta nu! Jag har hela två cafeér som jag är pianist på. Hårt jobb va 🙂 ! Kolla om det inte finns ngt café där du kan få spela, dom behöver inte söka en pianist för att du ska kunna bli pianist där.

Och nej, du behöver inte vara 25 år. Som sagt, jag har 2 jobb, och jag är 16!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Man ska nog ta grabbens fråga på allvar.

Har han tagit sig så pass långt att han insett att frågan måste ställas för att utvecklas så finns det definitivt ett ämne att jobba med.

Mitt tips att börja med, som så många andra har gjort.

Hör dig för med lokala musikfirmor, ljuduthyrare och studios om det finns möjlighet för dig att börja jobba som "runner" (kaffekokare på svenska).

På det sättet får du kanske en ingång där du kan vara behjälplig och många gånger mer uppskattad i en arbetssituation än någon tekniker eller artist någonsin kan bli.

Under tiden som du gör detta. Håll öronen öppna, sug åt dig allt du kan av information gällande ditt intresse.

När du kommit så långt att din arbetsgivare inte kan förstå hur det skulle vara möjligt att inte ha dig i närheten. Då ska du se att det finns en öppning till att få betalt i annat än erhålld kunskap.

Man ska nog förstå att det "Baktakt" skriver, är en sanning utan modifikation men det går om man ger sig fan på det.

Lycka till kiddo. Alla börjar någonstans och även kungen använder dasset!

Take care!

/Cruncher

Tack så mycket, jag ska höra mig för med så många firmor jag kan!

Sluta nu! Jag har hela två cafeér som jag är pianist på. Hårt jobb va 🙂 ! Kolla om det inte finns ngt café där du kan få spela, dom behöver inte söka en pianist för att du ska kunna bli pianist där.

Och nej, du behöver inte vara 25 år. Som sagt, jag har 2 jobb, och jag är 16!

Det låter nice, ska försöka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget tips på vart du kan söka dig, men jag vill uppmuntra dig till ditt initiativ, hoppas du hittar något, du verkar ha en helt rätt inställning och med en sådan kommer man långt.

Lycka till.

/Cliff.

Tack så mycket! Det känns bra att höra folk säga så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...