Jump to content
Annons

Jerqua

Recommended Posts

Annons

Samt ...

001 består av två delar med en kabel emellan, den ena delen är ett kort som sätts i PC-n eller Mac-en. (Stöds inte i senaste versionerna av Mac som inte har 5volt på bussen).

002Rack (som väl det avser) är en låda som ansluts med firewire till PC eller MAC

002 har dessutom motoriserade reglar

001 har nu nått sin "solnedgång", dvs sista versions-uppgradering av programvaran har gjorts. Nästa version av PT kommer inte stödja 001. (Programmet kommer att kunna användas många år till dock).

002R / 002 är den nuvarande versionen och lär väl stödjas i några versioner till av programvaran.

002R är silvergrå och luktar ny ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom det som nämts tycker jag att 002 är mycket mer rubust. Du slipper pci kort och kan därför ha en massa olika datorer och flyta kortet (lådan) imellan dessa. Du får en massa roliga program varor med. Du har garanti om du köper det nytt. Du har en massa lustiga knappar så du kan byta montitorer utan att ha en separat mixer för detta.

Och det viktigaste......

Det känns fetare, bättre och häftigare.

Edit: Trombonisten han före med vissa grejer

Redigerat av Tobbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsvårt blev det ju nu...

Man vill ju inte vara gammal och mossig!

Dock skulle man nog kunna tro att ni var anställda av Digidesign hela bunten på det sätt ni har sålt in 002!

Men...

...man blir ju sugen!

Ett stort tack för alla bra och vettiga svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

002:an har Adat lightpipe interface vilket jag har för mig att 001:an inte har.

Jo du kan köra in adat i 001:an

Skitsvårt blev det ju nu...

Man vill ju inte vara gammal och mossig!

Dock skulle man nog kunna tro att ni var anställda av Digidesign hela bunten på det sätt ni har sålt in 002!

Det kanske är vi som vill övertyga oss själva om att vi la de där 10000-12000 på rätt grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske bäst att inleda med att säga att jag säljer musikutrustning, bland annat från Digidesign. Nedanstående är dock bara till för att reda ut begreppen:

Precis som flera tidigare har sagt har Digi 002 (både desktopversionen och racket) åtta analoga in- och utgångar samt åtta kanaler ADAT lightpipe eller två kanaler S/PDIF. Man kan alltså spela in upp till 16 kanaler samtidigt. Dock har jag för mig att man kunde det redan på Digi 001, men det var faktiskt så länge sedan jag använde en sådan, så jag vågar faktiskt inte garantera det.

Det som är bättre på Digi 002 är i vilket fall som helst följande:

- Bättre AD/DA-omvandlare med upplösningen 24 bitar / 96 kHz

- Fyra mikrofonpreampar med fantommatning (001 hade bara två)

- Ansluts via FireWire istället för PCI, vilket gör att man enkelt kan växla mellan olika datorer, bärbart o.s.v.

Vilket du väljer är ju helt upp till dig. I Digi 002 får du bättre ljudkvalitét, medan du kanske kan hitta Digi 001 till ett bra begagnatpris. Tänk dock på att Digi 002 är mer framtidssäkrat, och att det levereras med ett mycket starkare programpaket innehållande Reason Adapted, AmpliTube Le m.fl.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kanske bäst att inleda med att säga att jag säljer musikutrustning, bland annat från Digidesign. Nedanstående är dock bara till för att reda ut begreppen:

Precis som flera tidigare har sagt har Digi 002 (både desktopversionen och racket) åtta analoga in- och utgångar samt åtta kanaler ADAT lightpipe eller två kanaler S/PDIF. Man kan alltså spela in upp till 16 kanaler samtidigt. Dock har jag för mig att man kunde det redan på Digi 001, men det var faktiskt så länge sedan jag använde en sådan, så jag vågar faktiskt inte garantera det.

Det som är bättre på Digi 002 är i vilket fall som helst följande:

- Bättre AD/DA-omvandlare med upplösningen 24 bitar / 96 kHz

- Fyra mikrofonpreampar med fantommatning (001 hade bara två)

- Ansluts via FireWire istället för PCI, vilket gör att man enkelt kan växla mellan olika datorer, bärbart o.s.v.

Vilket du väljer är ju helt upp till dig. I Digi 002 får du bättre ljudkvalitét, medan du kanske kan hitta Digi 001 till ett bra begagnatpris. Tänk dock på att Digi 002 är mer framtidssäkrat, och att det levereras med ett mycket starkare programpaket innehållande Reason Adapted, AmpliTube Le m.fl.

Om du säljer musikutrustning från bla Digidesign borde du definitivt kolla upp din info bättre.

18 kanaler I/O är vad som gäller för både 001 och 002'orna. S/PDIF portarna är coaxiala och inte lightpipe. Så det går hur bra som helst att köra S/PDIF samtidigt som ADAT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du säljer musikutrustning från bla Digidesign borde du definitivt kolla upp din info bättre.

18 kanaler I/O är vad som gäller för både 001 och 002'orna. S/PDIF portarna är coaxiala och inte lightpipe. Så det går hur bra som helst att köra S/PDIF samtidigt som ADAT.

002 klarar S/PDIF både via coaxial och optisk väg.

Ska jag använda mig av ADAT lightpipe I/O blir jag naturligtvis tvungen att köra coaxial S/PDIF, men jag har då inga problem med att köra optisk S/PDIF så länge jag inte kör något annat i den optiska ingången.

Om du ska skälla på folk som säljer musikutrusning från bla Digidesign borde du definitivt kolla upp så att du skäller korrekt! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...