Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag har en Yamaha PSR-2 som Àr en vÀldigt gammal modell.

Det jag undrar Àr om jag pÄ nÄt sÀtt kan fÄ denna att fungera ihop med FL-Studio sÄ jag kan göra beats och melodier osv. Eller Àr den för gammal. Spelar just nu pÄ mitt tangentbord i Fl och vill gÀrna kunna anvÀnda keyborden om det gÄr och hur isÄfall.

Den har en AUX Out uttag, sen sÄ har jag en förstÀrkare och mixerbord.

Är vĂ€ldigt tacksam för ett svar.

MVH DJ Joint

Annons
Postat
Hejsan jag har en Yamaha PSR-2 som Àr en vÀldigt gammal modell.

Det jag undrar Àr om jag pÄ nÄt sÀtt kan fÄ denna att fungera ihop med FL-Studio sÄ jag kan göra beats och melodier osv. Eller Àr den för gammal. Spelar just nu pÄ mitt tangentbord i Fl och vill gÀrna kunna anvÀnda keyborden om det gÄr och hur isÄfall.

Den har en AUX Out uttag, sen sÄ har jag en förstÀrkare och mixerbord.

Är vĂ€ldigt tacksam för ett svar.

MVH DJ Joint

Du har nu dubbelpostat, eftersom du redan har postat detta: https://www.studio.se/index.php?showtopic=44134

Du kan hur som helst inte anvÀnda den till nÄgot annat Àn att spela in sjÀlva ljudet som kommer frÄn keyboarden till t.ex. en wav-fil. Om du vill anvÀnda den till att spela virtuella instrument pÄ datorn mÄste den ha en MIDI-utgÄng, vilket PSR-2 inte har.

Postat

okej. sÄ det finns inget man kan köpa till eller sÄ? Jag vill ju ha ljuden som finns i FL och inte i keyboarden. fÄr vÀl ta och köpa en ny .

Tack sÄ mycket

Postat
okej. sÄ det finns inget man kan köpa till eller sÄ? Jag vill ju ha ljuden som finns i FL och inte i keyboarden. fÄr vÀl ta och köpa en ny .

Tack sÄ mycket

Det finns billiga grejer, kolla pÄ M-Audios MIDI-klaviatur som ligger under tusenlappen. Eftersom PSR-2 Àr pÄ 49 tangenter duger nog M-Audios grej rÀtt bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.