Jump to content
Annons

Mer pop i tunnelbanan!


matsumoto

Recommended Posts

Det här skulle man kunna kalla en allmän uppmaning 😱

I dag när jag gick i tunneln mellan t-banan och pendeltågen (Stockholm, t-centralen) såg jag två ungdomar.

Det var en kille som spelade gitarr och en tjej som sjöng "Nobodies Wife" för full hals.

Deras insats var lite sådär, ganska bra, men det var otroligt uppfriskande att höra och se något annat än dragspel och flöjt!!

Tanken med det här inlägget är alltså att uppmana folk här på forumet, som känner att de har något de vill visa upp, att komma ut ur källaren och visa upp det!

Det behöver inte vara just i tunnelbanan, så länge det är massa folk spelar det ingen roll.

Det har flera fördelar!

* Det är otroligt bra scenträning!

* De flesta skulle uppskatta det, speciellt om syftet inte är att tigga pengar.

* Skitbra promotion om man är tillräckligt ihärdig

* De flesta i Stockholm åker tunnelbana. Chansen finns att någon med inflytande skulle råka gå förbi!

* Jag skulle älska det 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sant, men nackdelarna är väl att det blir mycket jobb för inte så mkt. Timlönen lär ju inte vara överdrivet bra 😱

Det stämmer!

Men man vet aldrig egentligen, som oetablerad artist lär man ju få högre "gage" i kepsen på t-centralen än på ungdomsgårdar och liknande (eller vart det nu är man spelar nu för tiden).

Och förresten, har någon någonsin blivit rik på att promota sig själv? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...