Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjaba.

Hur låter Ultrabeat-trummaskin i express 8?

Anttar att den är samplningsbasserad, eller?

Medföljer det mkt ljud osv?

Annons
Posted (edited)
Tjaba.

Endast använt till Pro 7, men borde väl vara samma.

Den är tokigt avancerad om du vill sätta dig in i den. 3 ljudkällor per part varav den ena kan ställas till att läsa in samples (samt läsa samples baklänges). Annars oscillatorer med stora moduleringsmöjligheter. 4 envelopes per part. Inbyggd sequencer i 909 style, och du kan dra och släppa ut patterns ut i logics sequencer. Filter, dist, eq inbyggt. Den kanske tar lite tid att lära sig, men den är smart upplagd och om man tar sig lite tid så kan den ge otroligt feta trummor. Själv har jag inte hittat något liknande, den är kraftfull och ändå snabbjobbad. Vad gäller presets så är de väl både bra och dåliga, men de samplingsbaserade tycker jag inte så mycket om.

Edited by Neko
Posted
Tjaba.

Endast använt till Pro 7, men borde väl vara samma.

Den är tokigt avancerad om du vill sätta dig in i den. 3 ljudkällor per part varav den ena kan ställas till att läsa in samples (samt läsa samples baklänges). Annars oscillatorer med stora moduleringsmöjligheter. 4 envelopes per part. Inbyggd sequencer i 909 style, och du kan dra och släppa ut patterns ut i logics sequencer. Filter, dist, eq inbyggt. Den kanske tar lite tid att lära sig, men den är smart upplagd och om man tar sig lite tid så kan den ge otroligt feta trummor. Själv har jag inte hittat något liknande, den är kraftfull och ändå snabbjobbad. Vad gäller presets så är de väl både bra och dåliga, men de samplingsbaserade tycker jag inte så mycket om.

Låter jue tokigt härligt:)

• 2 weeks later...
Posted

Flikar in lite snyggt.

Är Ultrabeat endast till för loopar eller kan man göra egna beats med ljud som man gör i tex Redrum i Reason? Alltså laddar in en kick, snare, hihat, clap etc etc och sedan klickar i hur det ska vara. Som i en vanlig pianoroll typ.

Posted
Flikar in lite snyggt.

Är Ultrabeat endast till för loopar eller kan man göra egna beats med ljud som man gör i tex Redrum i Reason? Alltså laddar in en kick, snare, hihat, clap etc etc och sedan klickar i hur det ska vara. Som i en vanlig pianoroll typ.

Man kan göra egna beats, den har en inbyggd step sequencer.

Posted
Flikar in lite snyggt.

Nu skall jag inte vara dum, men kan man värma mat i en micro?

Posted
Flikar in lite snyggt.

Nu skall jag inte vara dum, men kan man värma mat i en micro?

Hehe även om du inte vill vara det så är du det 😊 Jag trodde att det gick att göra egna beats men det hade inte förvånat mig ett dugg om möjligheten inte fanns. Igent förvånar mig när det gäller datorvärlden. :rolleyes: