4Trax Postat 20 oktober 2007 Postat 20 oktober 2007 Inspirerad av "Logic Studio 8 och Powerbook 12" 1,5 Ghz 1.25 Gb Ram" tråden. Har kört en del nu med L8 på min G5 2x2ghz ppc och fick göra en Remix som var rätt så komplex och datorn segade ner totalt. Den spelade upp utan problem men grafiska uppdateringen var hur seg som helst och det började tidigt i produktionen. Samma sak gäller om man kör med en Quicktime movie i logic8 då segar logic ner sig direkt. Tråkigt för mig som måste tjacka nytt eller köra Logic7 som iof funkar alldeles utmärkt och kan köra hur mycket som helst! (eller tråkigt var inte riktigt rätt ord) 😉 Det blir ju inte direkt bättre låtar med bara för att det är Logic8.
KillwithSkill Postat 20 oktober 2007 Postat 20 oktober 2007 Inspirerad av "Logic Studio 8 och Powerbook 12" 1,5 Ghz 1.25 Gb Ram" tråden.Har kört en del nu med L8 på min G5 2x2ghz ppc och fick göra en Remix som var rätt så komplex och datorn segade ner totalt. Den spelade upp utan problem men grafiska uppdateringen var hur seg som helst och det började tidigt i produktionen. Samma sak gäller om man kör med en Quicktime movie i logic8 då segar logic ner sig direkt. Tråkigt för mig som måste tjacka nytt eller köra Logic7 som iof funkar alldeles utmärkt och kan köra hur mycket som helst! (eller tråkigt var inte riktigt rätt ord) 😉 Det blir ju inte direkt bättre låtar med bara för att det är Logic8. Välkommen i klubben. Sitter i samma sitts. Kör på en 2x2.5Ghz som än idag rockar röv. Men med L8 Så är det ett skämt. Får hoppas på att det kommer en update som fixar det hela. Annars så kan åttan skita ner sig. Inte fan går jag och köper en intel bara för att få det grafiska att fungera. Dessutom så är det grafiska fulare och blekar än förut så det är ju riktigt konstigt att burken storknar pga det. Kanske ett fulknep från apple att lura kunderna till att köpa nytt. Iofs så ska jag göra det inom tid. Men det är pga av helt andra sakar. Bla UAD och deras skitkort som passar i en miniräknare. Därför tänke jag slå på stort med en octapropp och bara köra native. Sälja korten till nån stackars sate. Jag kör iaf vidare på sjuan som inte sviker mig. Åttan är för mig ett skämt. Grafisk knas, buggig som fasen. Crashar på random order. Ett skämt från apple. "-Öh.. chefen... det blev ju inte så bra med logic 8, vad gör vi nu?" "-Äh..skicka med en massa andra program å sänk priset. Ta även bort dongeln så blir dom glada" Det var Logic 8 jag köpte och betalade för, inget annat! Lägg ner energi på det! Inga plåster eller fjäsk med priser å skicka med annat bös så som MainStage, Soundtrack bara för att vara konkurrenskraftiga. Men men.. för 1800 har man bränt sämre på...
4Trax Postat 20 oktober 2007 Trådstartare Postat 20 oktober 2007 Det här med dongeln??? vad spelar det för roll? har det varit problem det? Inte för mig! Eller för att släpa med sig den om man jobbar annanstans? L8 har kraschat 2ggr under 3v tid vilket är färre eller lika många ggr som L7 gjorde för mig. Fast min studio verkar ändå vara känslig för syntetmaterial som jag har på mig som tex. Perry overalls-jackor. Sjukt men sant. Får ta av mig den innan jag går in annars blir det nåt statiskt problem och logic kraschar! Ha 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.