Jump to content
Annons

Hur gör skapar man en VSTi-track?


zockey

Recommended Posts

Tjena!

Är helt ny på cubase och allt med VST och VSTi.

Fick nyss cubase le och skulle vilja veta hur man t ex lägger in ett trumkomp som man skapar själv med trummorna som finns i programmet.

Jag tänkte själv att man går kanske in på Devices och väljer VST Instruments. Det låter ju inte helt fel direkt. Men sen då? Hur programmerar jag?

Skulle verkligen vara bra om nån förklarade. Jag har ingen användarhandbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Är helt ny på cubase och allt med VST och VSTi.

Fick nyss cubase le och skulle vilja veta hur man t ex lägger in ett trumkomp som man skapar själv med trummorna som finns i programmet.

Jag tänkte själv att man går kanske in på Devices och väljer VST Instruments. Det låter ju inte helt fel direkt. Men sen då? Hur programmerar jag?

Skulle verkligen vara bra om nån förklarade. Jag har ingen användarhandbok.

-Gör ett nytt midispår

-På midispårets OUT, väljer du t.ex LM7 om det är den du använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man aktivera så att man på nått sätt kan spela med tangenterna på tangentbordet?
Du kan köra Sweet Little Piano vid sidan om Cubase och använda det programmet som midi-drivrutin/midi-ingång i Cubase.

Det låter bra. Men hur fungerar det, hur ställer jag in cubase på att ta in det?

Är det gratis förresten?

Visst är jag på en hög nivå när det gäller cubase? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

83387167ka6.jpg

Så här ser det ut när jag ska spela in i cubase. Men i listan på In så finns bara dessa alternativ:

All Midi Inputs

4Front Piano Module

Delta AP Midi

All Midi Inputs

Och ingen av dessa fungerar. Vet nån hur man ska göra?

Delta AP låter som ditt M-Audio-ljudkort? Koppla ditt keyboard till det så ska det nog gå in signal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...