Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Är helt ny på cubase och allt med VST och VSTi.

Fick nyss cubase le och skulle vilja veta hur man t ex lägger in ett trumkomp som man skapar själv med trummorna som finns i programmet.

Jag tänkte själv att man går kanske in på Devices och väljer VST Instruments. Det låter ju inte helt fel direkt. Men sen då? Hur programmerar jag?

Skulle verkligen vara bra om nån förklarade. Jag har ingen användarhandbok.

Annons
Posted
Tjena!

Är helt ny på cubase och allt med VST och VSTi.

Fick nyss cubase le och skulle vilja veta hur man t ex lägger in ett trumkomp som man skapar själv med trummorna som finns i programmet.

Jag tänkte själv att man går kanske in på Devices och väljer VST Instruments. Det låter ju inte helt fel direkt. Men sen då? Hur programmerar jag?

Skulle verkligen vara bra om nån förklarade. Jag har ingen användarhandbok.

-Gör ett nytt midispår

-På midispårets OUT, väljer du t.ex LM7 om det är den du använder.

Posted

Tack för svaren! Nu fungerar det som det ska.

Har bara en annan fråga: kan man aktivera så att man på nått sätt kan spela med tangenterna på tangentbordet? Hade underlättat mycket.

Posted
kan man aktivera så att man på nått sätt kan spela med tangenterna på tangentbordet?
Du kan köra Sweet Little Piano vid sidan om Cubase och använda det programmet som midi-drivrutin/midi-ingång i Cubase.
Posted
kan man aktivera så att man på nått sätt kan spela med tangenterna på tangentbordet?
Du kan köra Sweet Little Piano vid sidan om Cubase och använda det programmet som midi-drivrutin/midi-ingång i Cubase.

Det låter bra. Men hur fungerar det, hur ställer jag in cubase på att ta in det?

Är det gratis förresten?

Visst är jag på en hög nivå när det gäller cubase? 😛

Posted

83387167ka6.jpg

Så här ser det ut när jag ska spela in i cubase. Men i listan på In så finns bara dessa alternativ:

All Midi Inputs

4Front Piano Module

Delta AP Midi

All Midi Inputs

Och ingen av dessa fungerar. Vet nån hur man ska göra?

Posted
83387167ka6.jpg

Så här ser det ut när jag ska spela in i cubase. Men i listan på In så finns bara dessa alternativ:

All Midi Inputs

4Front Piano Module

Delta AP Midi

All Midi Inputs

Och ingen av dessa fungerar. Vet nån hur man ska göra?

Delta AP låter som ditt M-Audio-ljudkort? Koppla ditt keyboard till det så ska det nog gå in signal!