Jump to content
Annons

Knaster vid uppspelning/inspelning.


rocket

Recommended Posts

Hej. Har just fått mitt nya ljudkort (Terratec phase x24) och allt gick väldigt smidigt vid installation.

Får dock ett oregelbundet knaster i ljudet när jag spelar in (Cubase SX3) men även när jag spelar upp en låt i tex Winamp.

Jag har en Acer Aspire 5101 AWLMi Laptop med AMD Turion 64x2 och läste tråden om att drivrutiner för just denna processor kan skapa problem. Gjorde då enligt instruktionerna och tog bort /usepmtimer ur boot.ini-filen. Men när jag gick in i BIOS för att ta bort Cool 'N Quiet därifrån så hittade jag inget om det. Jag har uppgraderat BIOS, installerat nya drivisar för ljudkortet men inget har hjälpt. Vad F-N ska jag göra? Jag är sjukt less på att byta ljudkort. Detta är mitt tredje inom loppet av 3 månader. Har haft 2 stycken USB-kort innan detta (EMU0404 samt AudioKontrol 1) och dessa krånglade kopiöst. Vill verkligen få detta att funka. Någon som kan råda bot på detta? Ytterst tacksam för hjälp!

Mvh /Oscar

Edit: Jag glömde nämna att jag egentligen saknar FW-port i datorn varpå jag använder ett PC-Card med 3 st FW-portar för att ansluta kortet. Har även kollat om IRQ-krockar, men det verkar inte finnas några. Såg att PC-Card Slot och FW-kortet använder samma, men det låter väl ganska rimligt eftersom att FW-kortet sitter i den "sloten". Eller har jag fel?

Redigerat av rocket
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...