Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Är lite sugen pĂ„ att försöka fĂ„ till en bas som lĂ„ter sĂ„hĂ€r

http://www.speedyshare.com/225562245.html

har testat mig fram och enligt mina "analyser" 😛 sĂ„ har jag kommit fram till att basgĂ„ngen Ă€r mycket simpel, hoppar mellan oktav till oktav. Det jag inte fĂ„r till dock Ă€r det ljud basen tar pĂ„ "tillbakavĂ€gen" frĂ„n attacken.

Det lĂ„ter som att den skulle kunna vara spelad baklĂ€nges 😛 .

Antingen:

• BaklĂ€nges
  • Volymreglaget flyttas upp och ner för att ta bort sjĂ€lva attacken och sĂ€nka slutet
  • NĂ„gon sorts sidechain-effekt över det hela

Har jag missat nĂ„got? 😛

Har redan försökt att leka med envelopen, men förjÀves.

NÄgon som har en beprövad Metod för denna sorts basgÄng?

Phazio

ps. LĂ„ten heter Aalto - 5 för dom som missat 😆

Annons
Postat
Hejsan!

har testat mig fram och enligt mina "analyser" 😆 sĂ„ har jag kommit fram till att basgĂ„ngen Ă€r mycket simpel, hoppar mellan oktav till oktav. Det jag inte fĂ„r till dock Ă€r det ljud basen tar pĂ„ "tillbakavĂ€gen" frĂ„n attacken.

Det lĂ„ter som att den skulle kunna vara spelad baklĂ€nges 😄 .

Antingen:

• BaklĂ€nges
  • Volymreglaget flyttas upp och ner för att ta bort sjĂ€lva attacken och sĂ€nka slutet

Har jag missat nĂ„got? 🙂

Phazio

En kompressor pĂ„ basen sidechainas av baskaggen... Sök pĂ„ forumet, finns massor av info om hur man gör 🙂

Postat
Hejsan!

har testat mig fram och enligt mina "analyser" 🙂 sĂ„ har jag kommit fram till att basgĂ„ngen Ă€r mycket simpel, hoppar mellan oktav till oktav. Det jag inte fĂ„r till dock Ă€r det ljud basen tar pĂ„ "tillbakavĂ€gen" frĂ„n attacken.

Det lĂ„ter som att den skulle kunna vara spelad baklĂ€nges 😳 .

Antingen:

• BaklĂ€nges

Har jag missat nĂ„got? 😼

Phazio

En kompressor pĂ„ basen sidechainas av baskaggen... Sök pĂ„ forumet, finns massor av info om hur man gör 🙂

ja, det ger ju den önskade attack effekten... men vad att göra med tillbakavĂ€gen? 🙂

Postat
Hejsan!

har testat mig fram och enligt mina "analyser" 😆 sĂ„ har jag kommit fram till att basgĂ„ngen Ă€r mycket simpel, hoppar mellan oktav till oktav. Det jag inte fĂ„r till dock Ă€r det ljud basen tar pĂ„ "tillbakavĂ€gen" frĂ„n attacken.

Det lĂ„ter som att den skulle kunna vara spelad baklĂ€nges 😛 .

Antingen:

• BaklĂ€nges

Har jag missat nĂ„got? 🙂

Phazio

ja, det ger ju den önskade attack effekten... men vad att göra med tillbakavĂ€gen? 🙂

För att fĂ„ det dĂ€r insuget till nĂ€sta slag sĂ„ borde det rĂ€cka med att justera sidechainkompressorns attack och release. Sen lĂ„ter det som att ett av synthljuden (han verkar ha anvĂ€nt flera lager av synthar som spelar typ samma sak) gĂ„r ner i pitch i slutet av varje takt. Du fĂ„r automatisera pitchen, förslagsvis genom att spela in nĂ€r du drar i pitch-hjulet pĂ„ ditt midiklaviatur. Blir nog svĂ„rt att rita in den kurvan för hand sĂ„ att det blir snyggt 🙂

Men visst, prova att labba med ett extra synthljud som du kör baklÀnges, sÄ blir det extra mycket "insug".

Lycka till!

Postat
Testa att Dra en Glitch med reverse ^^,

En glitch med reverse...?

Ja,vad menas med det?

Postat

Gillar lÄten.Vill ha den snarast.Vem eller vilka har gjort den?

Postat

Ja,vad menas med det?

en glitch Àr ett "fel"

typ som nÀr man pitchar för lÄgt, eller nÀr man fÄr bitfel.. det Àr frÀnt.

reverse Àr backlÀnges..sÄ alltsÄ ett bitfel(typ, eller annat) som spelas upp baklÀnges..

Postat

Ja,vad menas med det?

en glitch Àr ett "fel"

reverse Àr backlÀnges..sÄ alltsÄ ett bitfel(typ, eller annat) som spelas upp baklÀnges..

och det kirrar man hur i FL? o.O

Postat

Ja,vad menas med det?

en glitch Àr ett "fel"

Men vem har gjort lÄten Phazio?sesÄ berÀtta nu!!

Postat

Ja,vad menas med det?

en glitch Àr ett "fel"

exempelvis med en bitcrusher.. eftersom FL hanterar VST-effekter, kan du söka efter "free bitcrusher VST" pÄ google eller kvr...

sen vÀnder du bara pÄ det ljudet..

enkelt o snyggt.. 🙁

Postat

Liqiud_6 Om du lĂ€ser hela trĂ„dinlĂ€gget jag gjorde i början sĂ„ kan du lĂ€sa vilka som gjort den đŸ˜± BÖRJA LÄS FÖRFAN 😆

Satt nu en stund pĂ„ kvĂ€llen hĂ€r o pillade lite och kom fram till nĂ„got liknande lĂ„ten 😉

ta en lyssning! 🙂

http://www.speedyshare.com/243958456.html

det rĂ€ckte med att leka lite med releasen pĂ„ sidechain kompressorn 😆 tack för tipsen 🙁

Tack för hjĂ€lpen 😉

Postat
Liqiud_6 Om du lĂ€ser hela trĂ„dinlĂ€gget jag gjorde i början sĂ„ kan du lĂ€sa vilka som gjort den 😼 BÖRJA LÄS FÖRFAN 😆

Satt nu en stund pĂ„ kvĂ€llen hĂ€r o pillade lite och kom fram till nĂ„got liknande lĂ„ten 😉

ta en lyssning! 😉

det rĂ€ckte med att leka lite med releasen pĂ„ sidechain kompressorn 😆 tack för tipsen 😊

Tack för hjĂ€lpen 😉

Men för i helvete det har du rĂ€tt i ja!!!Men jag uppfattade bara lĂ„tnamnet Ă„ sen siffran-5 efterĂ„t. 😄

Postat

Det lÀt bra,dock inte lika sugig effekt i slutet men det Àr vÀl bara att pilla pÄ!!

Postat
Liqiud_6 Om du lĂ€ser hela trĂ„dinlĂ€gget jag gjorde i början sĂ„ kan du lĂ€sa vilka som gjort den 😉 BÖRJA LÄS FÖRFAN 😼

Satt nu en stund pĂ„ kvĂ€llen hĂ€r o pillade lite och kom fram till nĂ„got liknande lĂ„ten 😆

ta en lyssning! 😄

det rĂ€ckte med att leka lite med releasen pĂ„ sidechain kompressorn 😆 tack för tipsen 😊

Tack för hjĂ€lpen 😉

För mycket reverb pÄ basen, anvÀnd lite portamento/glide ocksÄ.

Postat
Liqiud_6 Om du lĂ€ser hela trĂ„dinlĂ€gget jag gjorde i början sĂ„ kan du lĂ€sa vilka som gjort den 😼 BÖRJA LÄS FÖRFAN 😆

ta en lyssning! 😉

det rĂ€ckte med att leka lite med releasen pĂ„ sidechain kompressorn 😉 tack för tipsen 😊

Tack för hjĂ€lpen 😉

För mycket reverb pÄ basen, anvÀnd lite portamento/glide ocksÄ.

portamentot inbyggt i Nexus dĂ€r basen ligger Ă€r helt puckat 😆

sen att se över Ă€r att den Ă€r ihopillad pĂ„ en halvtimme 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.