Jump to content
Annons

Problem med Yamaha EX5


TheQuo

Recommended Posts

Jag har ett problem med min Yamaha EX5. Felet är att den inte vill ta emot information (ljud) från disketter, när man ska tanka över ljud yill synten kommer det upp en skylt där det står illegal disk. Jag har testat alla disketer som hör till synten så felet ligger inte där och synten känner av disken så jag tror inte att det är något fel med disketstation heller.

Någon som tror sig veta vad felet är?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Någon som tror sig veta vad felet är?

Ligger ju nära till hands ändå att tro att diskettstationen inte förmår läsa hela diskens yta även om den detekterar disketten och kanske kan läsa delar av mediat.

Prova med en vanlig PC-floppydrive. Förbered dig på att lossa *många* skruvar innan du nått in i magen på synten.

/Stefan

Redigerat av stefanlindmark
Link to comment
Dela på andra sajter

har du provat att spara en synth all (tror jag det heter) eller liknande på en disk och sen läsa den?

Går det att formatera diskar och liknande?

Det låter som att läshuvudet har halkat snett (åh vad det får mig att inte sakna floppys) och då gick det iallafall på gamla pc:ar att gå runt genom att få ordning på några diskar, så liksom sanerade det sig självt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...