Jump to content
Annons

Två datorskärmar!


Snake

Recommended Posts

Är det någon som vet vad man ska införskaffa sig om man vill köra med två datorskärmar. Det är ju så otroligt dåligt med plats på en skärm. Man får minimera/maximera fönster hela tiden. Syftet är att ha mina tracks etc på ena skärmen och tex mixer-delen på den andra. Någon som kan nåt om det?

Ps. Jag kör Sonar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du behöver ett grafikkort med två skärmutgångar (dual head). Själv använder jag Matrox AGP Millenium G450 32MB Dual Head sen ett år och det fungerar utmärkt till min PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ett grafikkort med två skärmutgångar (dual head). Själv använder jag Matrox AGP Millenium G450 32MB Dual Head sen ett år och det fungerar utmärkt till min PC.

njaa inte riktigt sant...

du kan köra med 2 grafikkort också i burken!

ett AGP o ett PCI t.ex

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur "säger man till programmet" att visa olika saker på de två skärmarna? Visas inte samma bild i båda?

Det finns enkla inställningar för detta, det andra grafikkortet dyker upp som en ny skärmenhet ev vis om du kör pyttemjuk OS. Då kan du välja att expandera det befintliga skrivbordet till det nya grafikkortet, och vips har du ytterligare en arbetsyta att jobba med.

Där kan man oxå välja vilken skärm som ska vara den primära, dvs den du startar alla program i... sen kan du flytta över dom med musen till den andra skärmen lätt som en plätt.

🙂

//oLLiLab.com

edit:stavfel

Redigerat av ollilaboratories
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...