Jump to content
Annons

Ljudkort - TC Electronics konnect 8


Cykeln

Recommended Posts

Annons
Ursäkta ännu en fråga/tråd om val av ljudkort

men jag har inte hittat något om just detta kort

som om man går på specarna verkar intressant

Ska användas till iMac/Logic

Jag testkörde det kortet när det släpptes och det funkade helt ok...en stund iaf. Envisades med att "hänga" emellanåt så det bidde inget köp. Var inne på TC's sajt nu och ser att det har varit problem med kortet för OSX-användare (http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=9368). Verkar dock funka bra om man kör 10.4.10.

Sålänge kortet inte hängde sig för mig så tyckte jag det funkade fint. Bra mikpreampar och öppet och fint ljud. Lite stor låda kanske, men riktigt, riktigt läcker i borstad aluminium och vitt (passade klockren till min PowerMac 😛).

Har du möjlighet att låna hem det från lokala musikaffär'n så gör det innan köp. Gäller väl generellt med det mesta iofs...

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Celsius

Stort tack för värdefull information!

Jag såg också det där om problem med OSX - och det vill man inte ha.

Får kolla om jag kan ta hem ett på test

Får jag fråga - vad blev det för kort i stället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Celsius

Stort tack för värdefull information!

Jag såg också det där om problem med OSX - och det vill man inte ha.

Får kolla om jag kan ta hem ett på test

Får jag fråga - vad blev det för kort i stället?

Jag behöll mitt gamla M-AUDIO FW Audiophile 2496. Jag kör nästan uteslutande mjukvara å då tycker jag det funkar fint med ett lite billigare kort. Går dock fortfarande i funderingar kring uppgradering och har börjat kika lite på ett RME-kort (PCIe, internt i PowerMac:en). Men då kostar det en slant så det får nog vänta lite...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...