Jump to content
Annons

något bra WebHotell för musiker?


Rangebass

Recommended Posts

Tjenare, jag undrar bara finns det något " jätte bra" webhotell för en musiker/producerare?.

Typ som inte har någon begränsning eller dyrhet och e 99% online och ligger i sverige.

Skall vara "php/mysql" baserat ..

Tjaio igen.

=)

en musiker måste ju ha en websida 😠 myspace räcker inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare, jag undrar bara finns det något " jätte bra" webhotell för en musiker/producerare?.

Typ som inte har någon begränsning eller dyrhet och e 99% online och ligger i sverige.

Skall vara "php/mysql" baserat ..

Tjaio igen.

=)

en musiker måste ju ha en websida 😠 myspace räcker inte.

Indell.se är kanonbra.

Jag har 6 hemsidor där...

De har Svensk support och har just flyttat till en serverhall i England. Hatsigheten är mer än tillräcklig för vad du behöver för dina ändamål. De har det bästa stödet i sin prisklass för php/msql. Du har själv kontroll över php.ini i både php4 och php5. Du kan alltså köra med safe mode = off, vilket är helt underbart om du bygger portaler.

Annars finns det en del biliga alternativ. Men vad du än gör... håll dig borta från surftown. Där riskerar du att sitta med förskottsbetalda hemsidor som ligger nere i månader och en support som vägrar göra något åt det. De är mycket oseriösa. Sök lite på idg's eforum så får du lite bra info också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, jag undrar bara finns det något " jätte bra" webhotell för en musiker/producerare?.

Typ som inte har någon begränsning eller dyrhet och e 99% online och ligger i sverige.

Skall vara "php/mysql" baserat ..

Tjaio igen.

=)

en musiker måste ju ha en websida 😠 myspace räcker inte.

Indell.se är kanonbra.

Jag har 6 hemsidor där...

De har Svensk support och har just flyttat till en serverhall i England. Hatsigheten är mer än tillräcklig för vad du behöver för dina ändamål. De har det bästa stödet i sin prisklass för php/msql. Du har själv kontroll över php.ini i både php4 och php5. Du kan alltså köra med safe mode = off, vilket är helt underbart om du bygger portaler.

Annars finns det en del biliga alternativ. Men vad du än gör... håll dig borta från surftown. Där riskerar du att sitta med förskottsbetalda hemsidor som ligger nere i månader och en support som vägrar göra något åt det. De är mycket oseriösa. Sök lite på idg's eforum så får du lite bra info också.

Kan inte hålla med att Surftown är dåligt, har haft surftown över ett år och aldrig haft problem med dem, snabb service och snabba servrar. just nu med 10 gb server plats

titta på länken och få ett bättre erbjudande:

http://www.surftown.se/HostingAccount.aspx...ick=small_linux

Redigerat av Olsberg
Uppdaterade länk
Link to comment
Dela på andra sajter

ingentliggen alla webhotell har något elakt i sig jag märkte innan att web10 till låter ingen streaming av media men om man äger det ?? ..

har web10 till min vanliga sida.

Redigerat av Rangebass
Link to comment
Dela på andra sajter

Min testsite finns på två olika ställen;

http://testing.holmerup.biz ( http://smartconsumers.infinology.com )

http://www.testrecordings.net ( http://www.lunarpages.com )

Båda är generösa med utrymme - och begränsningar när det gäller innehåll, är på ditt eget ansvar. Jag hade Lunarpages för några år sedan (och var mycket nöjd redan då) och gick över till Infinology när de gav mycket mer utrymme och download för lägre pris. Nu har jag tagit Lunarpages till nåders igen eftersom de numera har ännu bättre erbjudande än Infinology - och det verkar som om Lunarpages faktiskt är ännu bättre funktionsmässigt också...

Min privata site finns hos Surftown, men databasen (som mitt lilla recensionsforum använder) hos dem har varit knackig en tid. De har dock utovat förbättringar, så jag låter dem få en chans ett tag till... Jag var inne på att byta till ett nytt hotell för 1-2 månader sedan på grund av problemen med databasen, men efter att det tilltänkta hotellet (Crystone - f.d. Scandic Hosting) inte svarade på mina mail, så stannade jag kvar hos Surftown ett år till. När det gäller musiker och egna MP3:or, så har Surftown lite luddiga regler - lite i stil med B-one, men de tillämpas inte lika godtyckligt som hos B-one (som numera heter One).

Sedan har jag något av en slaskdomän hos http://www.scorpiondata.com - och det har varit en del trassel med downtime tidigare, men de verkar ha gjort en uppryckning. Inte heller här finns det några egentliga restriktioner när det gäller innehållet.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett antal trådar i ämnet tidigare, så jag rekommenderar att du söker upp/läser igenom dem.

Här är min personliga sammanfattning:

Varning för One (fd. B-One). Musiker-ovänliga användaravtal och spydig (!) supportpersonal.

Många verkar använda Surftown utan problem, men avtalet är klart och tydligt om att mp3/mediafiler inte är tillåtna.

Även Cliche förbjuder nedladdningsbara mp3-filer hos sina användare.

Själv har jag haft Loopia och var jättenöjd med allt även om det var lite dyrt.

Jag bytte till Binero (fd. Aleborg) när de hade nypremiär och nappade på deras erbjudande (som gav halva priset på det första året). Än så länge är jag mycket nöjd.

Jag är dock fortfarande nyfiken på Box Hosting efter att ha pratat med deras personal. Där ska det heller inte vara några problem med musikfiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte tillåtet att utnyttja ett Webbhotell för olagligt material (med vilket avses material som Kunden inte har rätt att tillhandahålla eller lagra), och sådant material får därför inte förekomma på någon av Surftowns servrar. Till material räknas bilder och filmklipp samt hyperlänkar till bilder och motsvarande material. Detta gäller oavsett om endast Kunden själv, ett begränsat eller obegränsat antal personer som har tillgång till materialet.

Surftown förbehåller sig rätten att avlägsna zip-filer, MP3-filer, jpg-filer och dylikt, om dessa belastar servrarna i orimligt hög grad. Syftet med Surftowns webbhotell är inte att de ska fungera som en extern hårddisk för lagring av större mängder filer för fri hämtning eller visning, utan att de ska utgöra en visnings- och/eller försäljningsplats för privata fysiska och juridiska personer.

Jag uppfattar detta som att man inte får ha upphovsrätts skyddat material på servern. Men man får ha sitt eget. I annat fall skulle jag inte få ha bilder på min sida heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte tillåtet att utnyttja ett Webbhotell för olagligt material (med vilket avses material som Kunden inte har rätt att tillhandahålla eller lagra), och sådant material får därför inte förekomma på någon av Surftowns servrar. Till material räknas bilder och filmklipp samt hyperlänkar till bilder och motsvarande material. Detta gäller oavsett om endast Kunden själv, ett begränsat eller obegränsat antal personer som har tillgång till materialet.

Surftown förbehåller sig rätten att avlägsna zip-filer, MP3-filer, jpg-filer och dylikt, om dessa belastar servrarna i orimligt hög grad. Syftet med Surftowns webbhotell är inte att de ska fungera som en extern hårddisk för lagring av större mängder filer för fri hämtning eller visning, utan att de ska utgöra en visnings- och/eller försäljningsplats för privata fysiska och juridiska personer.

Jag uppfattar detta som att man inte får ha upphovsrätts skyddat material på servern. Men man får ha sitt eget. I annat fall skulle jag inte få ha bilder på min sida heller.

Så tillämpas det också av dem.

B-one (eller One, som de heter nu), har däremot inskrivet i sina regler att MP3 är helt förbjudet att ha - och att de utan förvarning kan stänga en site som innehåller MP3:or - oavsett om det är eget material eller inte - något som också har hänt i många fall... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör också med surftown sedan några år tillbaka, och jag har inte stött på några problem alls.

Samma här.

Inget att klaga på, förutom de nya priserna. 🙂

Men du har fått mycket mer utrymme + fritt antal databaser.

Ja, jag har fått saker jag inte bad om när jag beställde det, till ett högre pris.

Tack för den.

De kunde ju åtminstone ha kvar de gamla erbjudanden som man faktiskt beställde en gång i tiden till oss gamla stabila kunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade Surftown i 3 år. Helt plötsligt slutade databas-servern svara. Det visade sig (efter mängder med mail) att det berodde på att de inte byggde ut sina servrar i takt med att de växte. Mina databaser låg mer eller mindre nere i 5 veckor. Jag förlorade unefär hälften av mina besökare (det handlade om tusetals besökare på flera sidor). Detta har mina sajter inte återhämtat sig ifrån ännu. Trots att det gått flera månader sedan jag lämnade surftown.

När jag bad dem fixa problemet, sa de att jag skulle uppgradera till ett dyrare paket. Då skulle jag få exakt det jag redan betalat för, men för 1000:- extra om året. När jag påpekade att jag betalat i förskott för att ha 5 fungerande databaser bad de mig betala extra igen. Efter flera veckor och runt 20 mail så började de bli riktigt otrevliga. De talade faktiskt om för mig att de inte alls hade tänkt att fixa servern. Utan att deras taktik var att uppmana användare att betala extra pengar för att hamna på företagsservrar. Då avfolkas bla. den server jag låg på och då kanske det skulle fungera bättre.

Så på den raka frågan "kommer ni ordna servern så att det jag betalat för fungerar" svarade de "nej".

Då bad jag att få pengarna tillbaka. De vägrade att betala tillbaka, eftersom jag betalat i förskott för de tjänster de skulle leverera. När jag då påpekade att de inte alls hade levererat tjänsterna så bad de mig uppgradera till ett dyrare paket.

Jag frågade på deras forum om fler hade dessa problem. Men då raderade de mina trådar och spärrade mig från att kunna gå in på forumet. Jag skrev och frågade varför, men de svarade aldrig.

Surftown är ett skämtföretag. De är oseriösa och EXTREMT opålitliga. Så länge allt fungerar är det frid och fröjd... Men om något händer så kan du inte räkna med att få hjälp av dem. Förr eller senare kommer det att bli problem och eftersom inte servern står i ditt eget vardagsrum så kommer du inte kunna göra något åt det. Sök lite på nätet om surftown så får du garanterat mer än nog av liknande berättelser. De skiter fullständigt i sina kunder.

Om du dessutom är ute efter bra stöd för PHP och MySQL ska du titta någon annanstans. Surftown tillåter nästan inga ändringar av PHP.INI. Det gäller framför allt viktiga portalfuntioner som SAFE MODE, Register Globals och liknande. Så glöm att göra friktionsfria sajter baserade på Joomla, Mambo eller liknande. Man får koda runt en massa onödiga spärrar som andra seriösa webhotell låter dig förfoga över själv.

De kan dessutom stänga ner konton på helt godtyckliga grunder, så lägg inte upp någon musik där.

Ni som har haft tur med dem har haft just tur. Men det gör dem inte mer pålitliga eftersom det finns många med min typ av erfarenheter av detta skräpföretag.

Här står lite om deras påstående att de har fri trafik. http://blogg.tkj.se/farligt-med-gratis-trafik-hos-webbhotell

En av många mindre smickrande träffar bland de 10 första i Google när man söker på Surftown.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Surftown har alltid funkat bra för mig under de fyra år jag varit kund, även när jag drev nätlabel med tusentals mp3-downloads i veckan. Men filer som drog mycket trafik plockades bort, helt i enlighet med deras avtal iofs, så det var lite meckigt. Fick lägga downloadbiten på andra ställen till sist.

Sedan dom aviserade en fördubbling av avgiften har dom inte plockat bort ett dugg från mig dock. Kanske ska vara kvar med dom trots allt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med databas serverna var bedrövlig ett tag och det trorts att jag har en liten sida med inte allt för många besökare så ska alla byta till företags delen då menar de?

Fast nu har det fungerat bra i ett par veckor. Hoppas att deras uppgradering av servrnarna gör att det kommer att förbli så. Jag får hoppas att jag inte får några påroblem då supporten verkar vara dålig. De gånger jag har varit i kontakt med dem har jag fått svar på danska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört One ett år snart och är skitnöjd. Har rekommenderat flera av mina kunder (jag knäcker lite extra som webprogrammerare) One och även dom är nöjda. Allt funkar snabbt och pålitligt och de gånger jag behövt support har jag använt mig av chatsupporten som är otrolig snabb, kompetent och effektiv. Hade räknat med minst en veckas svarstid på det jag ville veta och snubben jag chattade med visste direkt.

Har givetvis inga mp3or alls där (dom ligger på googlepages-sidor vilket funkar utmärkt).

edit: stavfel

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda pålitliga är att ha en egens server i sitt vardagsrm, precis som jag har. När den inte funkar kan man själv fixa till problemet och allt är frid å fröjd! 🙂

www.server.nexustwins.com som du äver kan få gratis plats på, maila mgm@nexustwins.com för frågor.

//Nexustwins - mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda pålitliga är att ha en egens server i sitt vardagsrm, precis som jag har. När den inte funkar kan man själv fixa till problemet och allt är frid å fröjd! 🙂

Det måste vara riktigt gött! Kan du köra det på ett vanligt bredbandskonto eller har du något speciellt avtal med någon bredbandleverantör? Det lät ju helt klart intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en kompis körde en server på hans 3 Mbps ADSL förut, tror han hde 1 Mbps upp. Det fungerade utmärkt för det vi använde det till. Sen har man mycket besökare så behöver man ju större bandbredd. Tror de flesta leverantörer tillåter att du har en egen server.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...