Jump to content
Annons

Dj-moves!


boudo

Recommended Posts

Annons
Hur ska man dansa som dj? Jag gillar att headnodda lite förstrött för att visa att "jag är nere med skiten" och på något sätt verka lite överlägsen (som alla dj's egentligen är). Hur dansar ni när ni spelar skivor?

Jag är inte dj själv, men när jag är på klubb tycker jag det är roligast om dj:n är med och röjer järnet. Att "headnodda lite förstrött" tycker jag ibland kan kännas som "jag spelar bra musik och jag vet det, men inte så bra musik att jag bara MÅSTE dansa och digga". Det funkar ju om det är typ lounge-house i nån bar, men när det är tokpump på dansgolvet så tycker jag ni ska röja också!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tips om du spelar skivor:

du ska va som musiken, är det dansigt så ska du dansa så gott du kan och visa att det här är det fetaste som finns. Försök få kontakt med publiken, ge dem intrycket av att du är där för att rädda natten. När man blivit stjärna så behöver man kanske inte bjuda på sig själv så mkt haha

jdee

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Dj´s don´t dance 😲

Jag dj:ar iofs bara en gång i månaden, men eftersom jag bara spelar den musik jag själv tycker är asbra så kan jag självklart inte hålla mig i båset. Jag drar på en låt, studsdar ut och dansar järnet i två minuter för att sedan rusa tillbaka.

Och ja... jag kommer från Borlänge. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska man dansa som dj? Jag gillar att headnodda lite förstrött för att visa att "jag är nere med skiten" och på något sätt verka lite överlägsen (som alla dj's egentligen är). Hur dansar ni när ni spelar skivor?

lol

"nere med skiten"

😆

tyckte det lät så roligt bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Jag tycker att det ser skittöntigt ut när typ Tiesto spelar inför 25.000 och står och fjantar runt. Borde inte the nr 1 dj glitcha och tricksa med vinyler och skapa nytt på scen osv (nu menar jag inte turntablism)? Varför är han då nr 1 DJ då? Kan han bara beatmatcha eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Carl Cox klassiska juck-rörelser fungerar alltid. Bara man visar med kroppen att man är inne i musiken så blir inte publiken missnöjd iaf. Sedan har vi ju handklappen. Den brukar jag använda i många lugna partier i låtar där folk inte vet vad dom ska göra, om dom ska dansa eller stå still.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Carl Cox klassiska juck-rörelser fungerar alltid. Bara man visar med kroppen att man är inne i musiken så blir inte publiken missnöjd iaf. Sedan har vi ju handklappen. Den brukar jag använda i många lugna partier i låtar där folk inte vet vad dom ska göra, om dom ska dansa eller stå still.

http://youtube.com/watch?v=GJjkXs8FGiU

Eller så fjantar man runt som jag 🙂

Redigerat av Piecemaker
Link to comment
Dela på andra sajter

😲

Antingen laggar ljudet eller så har CC sjukt dålig taktkänsla.

Det första är mer troligt eftersom CC är en av världens främsta DJs

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Det är ju så att människor följer det som rör sig per automatik med blicken och på något sett är det väl viktigt att man syns och ser ut att gilla det man spelar, men måste nog vara naturligt för i bland blir det ju bara allsång på skansen av det. Har man ett 7 timmar set är det f-n ingen lek.. Undrar vad facket säjer om det här med att jobba utan raster 🙁

Sen tycker jag det är svårt att få bra kontakt med golvet om man står för högt eller för långt ifrån golvet. Har t.o.m läst en undersökning från olika klubbar i LasVegas, kan tänka mig att dom mäter allt för att snurra in så mycket stål som möjligt och klubbarna designas ju för att folk skall röra sig naturligt runt barer och lätt stöta ihop här och där, så det blir bra tryck & raggningsmöjligheter och att inga proppar eller döda områden uppstår.. Har själv märkt att folk verkar ha roligare ju trängre det är (I varje fall till en viss gräns..) /Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Jag tycker att det ser skittöntigt ut när typ Tiesto spelar inför 25.000 och står och fjantar runt. Borde inte the nr 1 dj glitcha och tricksa med vinyler och skapa nytt på scen osv (nu menar jag inte turntablism)? Varför är han då nr 1 DJ då? Kan han bara beatmatcha eller vad?

vet du ens vad du pratar om?

klappa händer i intron, headnodda funkar alltid om musiken tillåter det. sen så finns det ju musik som man inte kan stå still när man lyssnar på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...