Jump to content
Annons

Prisvärd och bra USB Mikrofon


1337sweden

Recommended Posts

Tjenare, jag har kollat lite på nätet och hittar lite micar. men jag vet inte riktigt om dom är så bra, eftersom att jag inte har någon bra erfarenhet om märken och sånt innom detta område ännu.

Jag vill ha en Mikrofon som körs via USB och jag skall kunna köpa till ett filter

Sånt filter jag vill ha är sånt här likande: (som man kan kanske kan köpa extra, eller ingår)

141195.jpg

Priset tycker jag är högst ca 2000:-

Vad jag vet är att Samson USB mic inte har så jätte bra omdöme om kvaliteten.

Redigerat av 1337sweden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ska du börja sjunga? försök hitta jämförelser på nätet.. kolla tillverkare av olika slag.. google är din vän.. sen kör du bara pricerunner.se .. se till och kika ordentligt.. var inte snål på en mick.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

sE Electronics USB2200 går på 3295:- och är, till skillnad från Samson och de flesta andra, en mic som även har inbyggd lyssning, så att man kan koppla in sina hörlurar i micen. Den har även en vanlig XLR-kontakt, så att man kan använda den som en helt normal fantommatad mic om man skulle vilja det.

Röde har en liknande modell också, men annars är problemet med USB-micar att de fungerar som ett ljudkort som bara har en ingång, vilket innebär att man inte kan få låglatency ASIO-lyssning medan man spelar in (man måste ju spela upp ljudet genom ett annat ljudkort). Det är därför de brukar marknadsföras som podcast-micar...

Puffskydd som det du visar ligger oftast strax under 300:- - men man kan ju alltid be om ett paketpris... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du Mac med minst OSX 10.4 kan du använda datorns interna ljudkort till lyssninge med en låg fördröjning, annars bör du kolla in Claes tidigare inlägg.

ja du, jag kör FL Studio på PC som du ser, testade en gång med att göra OS X på PC med Logic Pro. ljudkortet funkade inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...