Jump to content
Annons

GÖra fjortisdunk i reason?


MrErik

Recommended Posts

Går det att gör fjortisdunk i reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa lära mej.

Vad sitter Laser inc o niklas j i för program?

Jag har reason och fl studio.

Kan någon beräta hur man gör? med mera.

Redigerat av MrErik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Mollin (oregistrerad)
Går det att gör fjortisdunki reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa bli bra.

Specificera dig mer just med 'fjortisdunk'. tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Går det att gör fjortisdunki reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa bli bra.

Specificera dig mer just med 'fjortisdunk'. tack.

Cooling

Cooling? 😉

Vad menar du med fjortisdunk då? trance? hip-hop? Du kanske skulle få lite mer seriösa svar om du kanske kunde beskriva Vad det är du har planerat att göra. Det kanske är någon som kan hjälpa dig att komma igång med just Den genren som du hade tänkt att börja med, och det verkar ju inte som om du har använt reason innan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att göra allt i reason förutom att använda audiospår.

Det kan du dock göra i FL.

Det går absolut att använde audiospår (wave) i Reason. Det är dels därför det finns samplers som NN19 och NNxt t.ex.

Du kan däremot inte SPELA IN audio i Reason.

Mvh Ken

Jo jag vet, tänkte inte på det när jag skrev inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att gör fjortisdunki reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa bli bra.

Specificera dig mer just med 'fjortisdunk'. tack.

Cooling

Cooling? 🙂

Vad menar du med fjortisdunk då? trance? hip-hop? Du kanske skulle få lite mer seriösa svar om du kanske kunde beskriva Vad det är du har planerat att göra. Det kanske är någon som kan hjälpa dig att komma igång med just Den genren som du hade tänkt att börja med, och det verkar ju inte som om du har använt reason innan?

Jag menar Dance, house style

Redigerat av MrErik
Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att gör fjortisdunk i reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa lära mej.

Vad sitter Laser inc o niklas j i för program?

Jag har reason och fl studio.

Kan någon beräta hur man gör? med mera.

Du får nog specificera dig om du vill ha hjälp. Alla har olika sätt att jobba på, och att beskriva hela processen från början till slut tror jag inte någon orkar eller har lust med.

Spelar du nåt instrument? Det kan annars vara en väldigt bra ände att börja i. Ta ett par pianolektioner och få lite känsla för hur tonerna förhåller sig till varandra. Ett annat alternativ är att öppna nån av låtarna som följer med reason och försöka lista ut hur programmet fungerar och hur en låt kan vara uppbyggd. Kanske går det att hitta nån bra komma-igång-guide på internet. Det viktiga är att du hittar ett sätt som fungerar för dig och är roligt.

Det krävs otroligt mycket jobb och engagemang för att lära sig skriva och producera en bra låt, oavsett om det är rock, jazz, house eller dansband. Men brinner du för det här och satsar järnet så kan du säkert bli grym!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att gör fjortisdunk i reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa lära mej.

Vad sitter Laser inc o niklas j i för program?

Jag har reason och fl studio.

Kan någon beräta hur man gör? med mera.

Du får nog specificera dig om du vill ha hjälp. Alla har olika sätt att jobba på, och att beskriva hela processen från början till slut tror jag inte någon orkar eller har lust med.

Spelar du nåt instrument? Det kan annars vara en väldigt bra ände att börja i. Ta ett par pianolektioner och få lite känsla för hur tonerna förhåller sig till varandra. Ett annat alternativ är att öppna nån av låtarna som följer med reason och försöka lista ut hur programmet fungerar och hur en låt kan vara uppbyggd. Kanske går det att hitta nån bra komma-igång-guide på internet. Det viktiga är att du hittar ett sätt som fungerar för dig och är roligt.

Det krävs otroligt mycket jobb och engagemang för att lära sig skriva och producera en bra låt, oavsett om det är rock, jazz, house eller dansband. Men brinner du för det här och satsar järnet så kan du säkert bli grym!

Lycka till!

Jag är verkligen grymt sugen på att göra musik och kan lägga ner tid på det. Jag har spelat gitarr i 5år. Jag titta rätt mycket på hur programet fungerar men det är jätte svårt att får det att låta bra, man jag kan inte allt i programet än, är långt i från.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att gör fjortisdunk i reason? jag är noob på sänt här men skulle gjärna villa lära mej.

Vad sitter Laser inc o niklas j i för program?

Jag har reason och fl studio.

Kan någon beräta hur man gör? med mera.

Du får nog specificera dig om du vill ha hjälp. Alla har olika sätt att jobba på, och att beskriva hela processen från början till slut tror jag inte någon orkar eller har lust med.

Spelar du nåt instrument? Det kan annars vara en väldigt bra ände att börja i. Ta ett par pianolektioner och få lite känsla för hur tonerna förhåller sig till varandra. Ett annat alternativ är att öppna nån av låtarna som följer med reason och försöka lista ut hur programmet fungerar och hur en låt kan vara uppbyggd. Kanske går det att hitta nån bra komma-igång-guide på internet. Det viktiga är att du hittar ett sätt som fungerar för dig och är roligt.

Det krävs otroligt mycket jobb och engagemang för att lära sig skriva och producera en bra låt, oavsett om det är rock, jazz, house eller dansband. Men brinner du för det här och satsar järnet så kan du säkert bli grym!

Lycka till!

Jag är verkligen grymt sugen på att göra musik och kan lägga ner tid på det. Jag har spelat gitarr i 5år. Jag titta rätt mycket på hur programet fungerar men det är jätte svårt att får det att låta bra, man jag kan inte allt i programet än, är långt i från.

Att kunna ett musikprogram bra och att producera låtar som låter bra är olika grejer, även om de hänger ihop. Det handlar ju om så mycket mer än att bara veta vilken knapp som gör vad. Mitt tips är att du lär dig mer om hur programmet funkar och skriv så mycket låtar du bara orkar. Skaffa ett midi-keyboard om du inte redan har det. När du gjort något som du är nöjd med, men som inte låter precis som du vill - lägg upp i demoavdelningen här på forumet! Då kan folk ge dig lite mer konkreta tips på vad du behöver jobba på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går absolut att använde audiospår (wave) i Reason. Det är dels därför det finns samplers som NN19 och NNxt t.ex.

Du kan däremot inte SPELA IN audio i Reason.

Mvh Ken

Oj vilken motsägelse. Om det finns samplers så går det att spela in audio (om än bökigt), annars är det sampleplayers.

/Petig

Nej.

Är du rolig eller?

Det fins inget stöd för audioinspelning i Reason.

Dock kan du spelain det i annat program o sedan inportera i Reason.

En viss skillnad där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du typ låtar som denna "Project Timekill - Sure Win for Sure": https://www.studio.se/index.php?automodul...mp;showfile=481

Det e vad jag anser att vara Fjortistrance, att dom alltid har högre tempo än vad som behövs för att låta bra.

ja sån musik typ det är fjortisdunk. är det svårt att gör sånt?

Ja, om man inte vet hur man gör så är det klart att det är svårt!?

Men okej, Ontopic nu då.

Börja med att lyssnaindig på hur den musiken du vill göra.

Lyssna noga, vad som själva låten bestårav. Vilka delar är det som bygger låten? Hur byggs låtenupp?

Sedan är det jue så att nästan alla musikprogram har en inlärningstid. Sitt o pilla i programmet.

Just Reason är lite bökigt, med alla sladdar o sånt.

Läs harmonilära och pluggapå allmän musikteori.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej, jag har laddatner lite torrents. Hur gör jag nu musik?"

🙂😆

för övrigt tycker jag att det är taskigt att dra alla över en kamm 😄

Trance, house dance osv = Fjortisdunk. 😮

Säg gärna en artist istället, så ingen känenr sig träffad 😆 (bättre om bara en gör det 😛 )

Och om det är svårt? Ja det är svårt. Men det beror helt på vad man vill, skriva/producera/framföra en låt kan ALLA göra. Det är inte svårt. Att göra det bra är desto svårare.

Jag skulle rekommendera att börja med FL om man är nybörjare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går absolut att använde audiospår (wave) i Reason. Det är dels därför det finns samplers som NN19 och NNxt t.ex.

Du kan däremot inte SPELA IN audio i Reason.

Mvh Ken

Oj vilken motsägelse. Om det finns samplers så går det att spela in audio (om än bökigt), annars är det sampleplayers.

/Petig

Nej.

Är du rolig eller?

Det fins inget stöd för audioinspelning i Reason.

Dock kan du spelain det i annat program o sedan inportera i Reason.

En viss skillnad där!

En sampler som inte kan sampla är ingen sampler utan en sampleplayer. Om du har en sampler i reason så kan du spela in audio.

En viss skillnad där, men jag ser inte vad som är roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Fyf*n va löjligt att kalla en genre för "fjortisdunk". Störande faktiskt. men men, det är vad jag tycker.

Fast det är ju ett väldigt bra namn, eftersom det beskriver exakt vad det handlar om.

Vi säger vell så.

Link to comment
Dela på andra sajter

detta behöver du:

1 bastrumma

2 snare

3 clap

4 hihats

5 bas (lägges mellan bastrumm-slagen)

6 super saw-ljud

7 och sist men inte minst, en sång om ingenting.

fortsätt gärna att fylla på listan om jag glömt något.

Link to comment
Dela på andra sajter

detta behöver du:

1 bastrumma

2 snare

3 clap

4 hihats

5 bas (lägges mellan bastrumm-slagen)

6 super saw-ljud

7 och sist men inte minst, en sång om ingenting.

fortsätt gärna att fylla på listan om jag glömt något.

2,8:or och en dosa snys? 😛

8. Artistnamn som börjar på Dj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går absolut att använde audiospår (wave) i Reason. Det är dels därför det finns samplers som NN19 och NNxt t.ex.

Du kan däremot inte SPELA IN audio i Reason.

Mvh Ken

Oj vilken motsägelse. Om det finns samplers så går det att spela in audio (om än bökigt), annars är det sampleplayers.

/Petig

Nej.

Är du rolig eller?

Det fins inget stöd för audioinspelning i Reason.

Dock kan du spelain det i annat program o sedan inportera i Reason.

En viss skillnad där!

En sampler som inte kan sampla är ingen sampler utan en sampleplayer. Om du har en sampler i reason så kan du spela in audio.

En viss skillnad där, men jag ser inte vad som är roligt.

Jasså det säger du? http://en.wikipedia.org/wiki/Sampler_(musical_instrument)

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...