Jump to content
Annons

Filter i Live 6


Fishy

Recommended Posts

Har börjat jobba lite i Live 6. Verkar ha allt som jag söker i ett DAW plus att arbetsflödet passar mitt sätt att jobba.

Jag saknar dock en sak, eller så har jag bara helt missat det.

Finns det något riktig filterplugg i Live med valbar branthet, tex högpass-filter för att skära bort energislukande bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns ju grupper som Auto Filter, Filter Delay som innehåller en massa varianter av filteraplikationer förutom dom olika EQ:ernas olika varianter som också innehåller presets av mer Traditionel Low cut eller Notch snitt.

Live har förövrigt allt man behöver i effektväg som också är processorsnålt. Man kan ju trots det alltid, som Lådan säger skaffa andra pluggar också. Dom som följer med Live gör dock jobbet även om det inte är Wavesklass på allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju grupper som Auto Filter, Filter Delay som innehåller en massa varianter av filteraplikationer förutom dom olika EQ:ernas olika varianter som också innehåller presets av mer Traditionel Low cut eller Notch snitt.

Live har förövrigt allt man behöver i effektväg som också är processorsnålt. Man kan ju trots det alltid, som Lådan säger skaffa andra pluggar också. Dom som följer med Live gör dock jobbet även om det inte är Wavesklass på allt.

exakt vad jag menade:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar er båda för svaren.

Skall kolla in både auto filter och eq lite närmare. Skall även kolla mer på de olika preset.

En fråga angående eq eight pluggen. Ökar man brantheten på "filtreringen/eq bandbredd" genom att lägga två punkter som högpass på samma frekvens. Det ser ut så visuellt men stämmer det i praktiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...