Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har ett problem som jag inte funnit svar på. Har spelat in en distad gura och det låter bra som fan, men när jag använder freeze-funktionen så hör jag typ digitala clips eller vad det kallas (oljud). Detta hörs bara när jag använder freeze. Vet någon varför? Och vad innebär 10sek som man får välja precis innan man freezar?

tack på förhand kära musikvänner.

Annons
Postat

vad är det för plugin du använder och bli nedfryst (?) kanske gain är för högt på ev. förstarkar plugin

10 s är hur hoppas lång svans ska den nya filen ha, typ om du har ett reverb eller ambient effekt ska den få klinga ut.

f.ö. aldrig haft den problem. vilken cubase version?

Postat

Gäller SX3 och Guitar rig 2. Blir inte så på de andra kanalerna, bara inledningsvis på den här kanalen. Misstänker att det har med volymen att göra eftersom den slår över till rött, men varför hörs det bara då jag freezar kanalen?

Postat

förmodligen hörs det bara när du freezer för att en freeze skapar en ny audiofi med pluginen. då höjs volymen. prova att sänka output på guitar rig 2 och freeza igen.

har du uppdaterat sx3 till de senaste versionerna? de första var inte så bra med freeze...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.