Jump to content
Annons

Hardcore\Gabber


Polis88

Recommended Posts

Jag har letar i flera dagar efter Hardcore\Gabber plugins för FL och reason och kan inte hitta nått

Ända jag vill veta och uppskattar som svar är namn på nån synth! tack i förhand!

OBS!! Hardcore Bassen är det jag är ute efter

Redigerat av Polis88
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tilll reason hittar du nog ingea vsti´s men du lär kunna hitta några schyssta patchar på restation.net

annars är det bara att skruva fram nåt.. tänk dig synthljud i stil med roland sh101..

Link to comment
Dela på andra sajter

tilll reason hittar du nog ingea vsti´s men du lär kunna hitta några schyssta patchar på restation.net

annars är det bara att skruva fram nåt.. tänk dig synthljud i stil med roland sh101..

Saken är det att jag är relativt ny bland dessa programen och är lite taskigt självlärd med dåligt tålamod:( Men det finns ljusaare sidor av min persolighetet

Jag vill helt ha vst plugin för det r väl enklast att skaffa till FL?

http://www.nordiskmusik.se/default.asp?id=7562

kommer hem inom ett tag i min brevlåda (den översta) Lever på social bedrag så fickan är liten men inte snål tänkte mej att användfa denna ihop med saples från FL däran fetare skruvade speedadeljud,..

så vet ni nått skruvad synth som är kompatibelt med FL så skriv en lista:D gärna lång berås på hur mycke tid och årk du själv har:D

Ojsan höl på att göömma bort, i vilken tråd ska ja skriva om sånt hä då? läste lite undertexter på rubrikerna o tyckte denna va passande,.. my bad!

AAHr det sopft alle sam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Polis88

Du borde Skriva din fråga i Avdelningen InstrumentPluggar

Vanguard har många sköna ljud som på rätt sätt kan användas till Hardcore. Finns massa som använder den 🥰

ReXF Nexus Har hur många Ljud som helst, och det finns två Hardstyle Expansions till den med massa Gabba basar, och en Kick expansion med Gabba/Hardstyle Kickar.

Så alltså ReFX´s Plugins

Vanguard

ReFX Vanguard

och

Nexus

ReFX Nexus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Polis88

Du borde Skriva din fråga i Avdelningen InstrumentPluggar

Vanguard har många sköna ljud som på rätt sätt kan användas till Hardcore. Finns massa som använder den 😄

ReXF Nexus Har hur många Ljud som helst, och det finns två Hardstyle Expansions till den med massa Gabba basar, och en Kick expansion med Gabba/Hardstyle Kickar.

Så alltså ReFX´s Plugins

Vanguard

ReFX Vanguard

och

Nexus

ReFX Nexus

Tack så mycke, jag har nexus och vanguard men bara ett fåtal expantioner

Men ska lätt kolla upp med nexus hardstyles, Noise Is Noise:D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Är det kick eller bas du syftar på?

Jag har producerat en hel hardcore och en mängd annan elektronisk musik och använder i princip samma pluggar oavsett stil. Jag har näst intill helt och hållet skrotat användandet av samplepacks och nexuspresets och det jag rekommenderar är att du läser och övar dig till att ratta fram egna ljud. Kanske inte in i absurdum men kickar är en sån sak som de flesta skivbolag inte gillar att man kör samplat. Nexuspresets går inte heller hem ifall de inte ligger lagrade med andra ljud.

Brukar ratta fram kickar och synthar mestadels i NI Massive och köra Waves EQ´ar och kompressorer plus Izotope Thrash som är min favorit dist.

Kör även en hel del med synthen Surge men även massor av andra beroende på humör. Det handlar inte om pluggarna, det handlar om hur man hanterar dem.

Kötta på!

http://piecemakerhardcore.blogspot.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...