Jump to content
Annons

Nybörjare med midi klaviatur!


jde1211

Recommended Posts

Tja!

Jag har lite frågor om midiklaviatur.

Om jag har förstått det rätt så kan man lägga in ljud så att den kan låta typ hur som helst eller ?

Jag hade tänkt köpa en med drum pads för att kunna lägga in trummor också.

Brukar dom fungera bra eller är det bättre att köpa en separat drum pad och en klaviatur?

Undrar även om det går lägga in basen med klaviaturen eftersom jag inte har tillgång till nån bas??

Mvh/ Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja!

Jag har lite frågor om midiklaviatur.

Om jag har förstått det rätt så kan man lägga in ljud så att den kan låta typ hur som helst eller ?

Jag hade tänkt köpa en med drum pads för att kunna lägga in trummor också.

Brukar dom fungera bra eller är det bättre att köpa en separat drum pad och en klaviatur?

Undrar även om det går lägga in basen med klaviaturen eftersom jag inte har tillgång till nån bas??

Mvh/ Jocke

Midi är ett slags språk. När du trycker på en tangent spelas det in i musikprogrammet. Vilken ton, hur hårt du tryckte och hur länge du höll inne (mm). Sen kan du välja ett instrument (tex en bas eller en synth) som ska få spela upp tonerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Jag har lite frågor om midiklaviatur.

Om jag har förstått det rätt så kan man lägga in ljud så att den kan låta typ hur som helst eller ?

Jag hade tänkt köpa en med drum pads för att kunna lägga in trummor också.

Brukar dom fungera bra eller är det bättre att köpa en separat drum pad och en klaviatur?

Undrar även om det går lägga in basen med klaviaturen eftersom jag inte har tillgång till nån bas??

Mvh/ Jocke

Det funkar bra att spela in trummor med en vanlig klaviatur, men om du är riktigt seriös så kanske du borde ha en med drumpads, eller seperat, vilket du vill ha.

Om du köper dej en midisynth så kan jag rekomendera M-audio Keystation 49e för drygt 990 kr, en bra nybörjar klaviatur med bra kvalitet.

Meen, för att du ens ska kunna få något ljud så måste du ju ha något slags program på datorn.

det finns en mängd olika att köpa, och några att ladda ner gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...