Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett Midistart-3 USB keyboard. Men det strular lite och jag tror inte att det är själva keyboarden eftersom det var samma problem med mitt Midistart-2 som jag hade tidigare. Problemet är att ibland då jag startar upp Cubase så kan jag spela upp midi med mitt midikeyboard och ibland är det helt dött (ingen signal går fram). Oftast då jag knäpper av och på keyboardet och startar om Cubase så funkar det. Ibland fungerar det en stund (typ jag spelar in ett avsnitt) och sedan slutar det fungera. Det är i princip jäkligt ostabilt. Något som har erfarenhet av detta och som kan hjälpa en cubaseoteknisk stackare?

Annons
Postat

Hade ungefär samma problem - hjälpte med...

Kontrollpanelen, System, enhetshanteraren, USB-styrenheter, energisparfunktioner och bocka ur "tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström...".

Det gjorde så att min burk inte glömde bort mina enheter... 😉

Postat

Det låter faktiskt mycket intressant. Det som talar emot är att det händer tämligen omgående, men jag har testat en gång nu och då fungerade det. Vi får se. Tack :-)

• 1 månad senare...
Postat

Så här i efterhand kan jag konstatera att problemet med detta USB-klaviatur var just USB:t. Nu när jag kopplat in det direkt via midi istället så fungerar det utmärkt. Och den här skite har jag fått stå ut med i ett år. Onödigt att sikta på ett USB-klaviatur.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.