Jump to content
Annons

Micken i i hörlurarna


eyestoeyes

Recommended Posts

Tjena, ni såg väl mitt tidigare inlägg om mixern ( köpt mixer), det är löst men nu har jag ett nytt problem.

När jag sjunger in i micken och har hörlurar på mig så tar micken upp ljudet.

Finns det hörlurar som dämpar mer?

Jag har ett par philips från clas ohlsson så de är väl inte d bästa direkt 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Slutna lurar är ett hett tips.

Claes! It is your turn now 😊

😆

Jäpp! Det är slutna lurar som krävs för att få tyst på läckaget.

Mina favoriter är Ultrasone Proline 750, men de är kanske lite dyra...? De sitter i alla fall mycket skönt och låter kanonbra, så jag tycker att de är prisvärda, men det beror ju på vilka referensramar man har... 😳

Ska man ha lite billigare men ändå lurar som låter bra så kan jag utan att tveka rekommendera Ultrasone HFI-550 eller Sennheiser HD280 Pro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutna lurar är ett hett tips.

Claes! It is your turn now 😄

🙁

Jäpp! Det är slutna lurar som krävs för att få tyst på läckaget.

Mina favoriter är Ultrasone Proline 750, men de är kanske lite dyra...? De sitter i alla fall mycket skönt och låter kanonbra, så jag tycker att de är prisvärda, men det beror ju på vilka referensramar man har... 😄

Ska man ha lite billigare men ändå lurar som låter bra så kan jag utan att tveka rekommendera Ultrasone HFI-550 eller Sennheiser HD280 Pro.

Man tackar så mycket för det 🙂

Ska kolla på upp de modellerna:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp slutna lurar är det som gäller!

En annan sak som hjälper oxå är att tex dra ner mellanregister (o annat) på tex trummorna i lyssningen under tiden du spelar in.

Att lågpassa hela låten stenhårt vid sånginspelning är oxå ett bra tips iom att det blir mycket lättare att hitta rätt sångtoner då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att mina AKG K271 studio låter utmärkt...

sådana har jag med..och de är toppen

de är iofs de enda lurar som inte kom från Clas Ohlson jag haft

så jag har ingen direkt erfarenhet av andra lurar..men jag ångrar inte en krona av

de 1500 utlagda!!

🙂

Samma här.. tidigare har jag bara köpt billiga lurar på Clas Ohlson och liknande, beställde AKG K271 Studio och är supernöjd! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att mina AKG K271 studio låter utmärkt...

sådana har jag med..och de är toppen

de är iofs de enda lurar som inte kom från Clas Ohlson jag haft

så jag har ingen direkt erfarenhet av andra lurar..men jag ångrar inte en krona av

de 1500 utlagda!!

😉

Inte mycket att ångra, tvärtom.. De har dessutom den fördelen att de släpper in behagligt, lite och perfekt med ljud men har absolut inget läck åt andra hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...