Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Ska bege mig till staden i dag för att investera.

Vilken processor rekomenderar ni av följande?

Intel core 2 duo T5250

Amd Athol 64 dual core TL58

Amd Athol 64 x2 Tk-53

Intel core duo

Vad är skillnaden? vilken ska jag ha?

Ha de gött vänner!

Annons
Posted

Intel är mest kraftfulla nu för tiden - och AMD har hamnat ordentligt på efterkälken under ganska lång tid nu...

Core2 Duo (eller Core2 Quad) är det som är mest aktuellt, medan Core Duo och Dual Core är förra generationen.

Är inte T-processorerna bara för bärbara...? - eller det är kanske en bärbar du ska köpa...?

Posted

Bara en undring... Förutom hastigheten.. Har mängden cacheminnetnågon större effekt? Tänkte främst på massor pluggar samtidigt.. vad skillnaden blir mellan 1, 2, respektive 4 meg cache?

Jag har för mig att ju mer, desto bättre. Men var är skillnaden?

Samma fundering har jag på minneshastighet (667mhz resp. 800)

Har någon här jämfört med DDR2 och DDR3 än?

Nån som vet? 😆

Posted
Bara en undring... Förutom hastigheten.. Har mängden cacheminnetnågon större effekt? Tänkte främst på massor pluggar samtidigt.. vad skillnaden blir mellan 1, 2, respektive 4 meg cache?

Jag har för mig att ju mer, desto bättre. Men var är skillnaden?

Samma fundering har jag på minneshastighet (667mhz resp. 800)

Har någon här jämfört med DDR2 och DDR3 än?

Nån som vet? 😄

Köp DDR3

http://www.nordichardware.se/nyhet,13200.html

Posted (edited)
Med fler kärnor vill man ha större cache, eftersom kärnorna ju delar på cache-minnet. Ju mer desto bättre, alltså...

jaja.. okej. så hög hastighet och så mycket cache som plånboken tillåter då... 😎

blir väl att vänta tills ddr3 har kommit ner i pris först... fast att ha ett minne som går i 1800MHz är ju rätt saftigt... 😉 tyvärr ligger det på runt 7' för ett 2 gigs matchat par...

sen är ju processorerna uppe i 1333fsb också.. Som alla säger.. Det som väntar....

Edited by eckan