Jump to content
Annons

flux

Recommended Posts

Nu är det så att jag har gjort en öåt som när jag skulle spela in inte ändrades någonting alls än innan. När jag tryckt på record, så tryckte jag på play. sen när det kom till stället där jag skulle ändra cuoffen i synthen z3ta så hände ingen ting med resultatet!? Är det någon som vet vad det är? Eller är det bara så att jag gör helt fel? I så fall så lär mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu är det så att jag har gjort en öåt som när jag skulle spela in inte ändrades någonting alls än innan. När jag tryckt på record, så tryckte jag på play. sen när det kom till stället där jag skulle ändra cuoffen i synthen z3ta så hände ingen ting med resultatet!? Är det någon som vet vad det är? Eller är det bara så att jag gör helt fel? I så fall så lär mig!

Spelas det in om du trycker på tangenterna som vanligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det så att jag har gjort en öåt som när jag skulle spela in inte ändrades någonting alls än innan. När jag tryckt på record, så tryckte jag på play. sen när det kom till stället där jag skulle ändra cuoffen i synthen z3ta så hände ingen ting med resultatet!? Är det någon som vet vad det är? Eller är det bara så att jag gör helt fel? I så fall så lär mig!

När du trycker på din [synt] eller tangentbord, får du då ett ljud?

Om du får det, så skall det ju låta ett ljud även när du har igång record knappen, och då dyker det upp not klossar i pianorollen samtidigt du spelar in.

Formulera gärna om frågan, jag förstod inte riktigt vad du säger är fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säker på att att du har kopplat styrfuntionen till kanppen på rätt sätt? Verkar inte som om du använder AC varför inte?

Nej. Vad är AC? haha jag är lite off på det här men jag ska nog lära mig.

javisst blir du det! Allt tar tid att lära sig! 🙁

AC = Automation clip!

Högerklicka på vilken knapp somhelst i programmet & välj "Create automation clip" klicka sedan i nedre delen av spelistan!

//Nexustwins - mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...