Jump to content
Annons

Cubase 4 och flera datorer

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag tänkte kolla med er som vet. Jag hade tänkte att köpa Cubase 4 till vår dator i studion. vi kör idag SX3.

Sen har jag en dator hemma som jag sitter och redigerar med och gör förberdande saker med.

behöver jag köpa 2st program eller kan jag köpa ett och köra det på båda datorerna?

Jag vill inte hålla på och flytta min medföljande iloknyckel fram och tillbaka mellan studion och hemmet.

tänk om man glömmer den!!

MVH

Nick P

Annons
Postat

Gissar att du antingen måste flytta nyckeln fram och tillbaka eller köpa två licenser. Cubase 4 fungerar ju självklart inte utan iLok, då hade det ju inte varit någon vits med den.

Postat

Som sagt var, nyckeln, 1 st till varje program/licens krävs, och dessutom, om du tappar dongeln/nyckeln är du rökt. Det finns ingen möjlighet att få en ny, då är det bara att köpa ett nytt program med ny nyckel!

Den enda eventuella möjligheten att få en ny är om du har en hemförsäkring eller motsvarande som kan ersätta den, men vissa försäkringsbolag ersätter den inte ens om du har en så kallad "allriskförsäkring", det måste du i så fall kolla först. Så även det kan alltså vara osäkert.

nickponcho (oregistrerad)
Postat

just därför vill jag inte transportera nyckeln mellan hemmet och studion. som det är idag så sitter nyckeln innuti datorn på mitt pci usb kort som har en kontakt på kortet.

Postat
just därför vill jag inte transportera nyckeln mellan hemmet och studion. som det är idag så sitter nyckeln innuti datorn på mitt pci usb kort som har en kontakt på kortet.

I så fall måste du köpa två licenser, så du får fråga dig om bekvämligheten att inte behöva ta med nyckeln, är värd så mycket extra pengar...

Postat

Jaga tag i en Cubase LE och köp Cubase 4 Studio. Det kostar ett par tusen och är förmodligen billigare än att försöka skaffa försäkring eller trassla med andra lösningar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.