Jump to content
Annons

Mbox mini still in the game ?


pompe

Recommended Posts

Tjo! Har precis börja köpa in prylar till min plugg/on the move-setup.

Ville bara ha lite bekräftelse om Mbox Mini, Finns det bättre alternativ för en mobil setup till PTLE? Kör ju PT hemma, men ska plugga i Logic, och med det kortet kan jag använda båda DAWsen, dessutom följer ju rätt mkt med.

För dom som är nyfikna består setupen av en Macbook med 2gb ram,en Novation remote 25 SL och ett par AKG 271 Studio...

tack i förhand, ur the greatest =D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är PT du ska köra så är ju en Mbox mini det billigaste alternativet och det är ju bara digidesigns egna kort som funkar så det är ju ingen idé att leta andra alternativ heller.

Då jag själv kör med 002r så har jag aldrig testat en Mbox så någon annan får ju gärna fylla på mitt svar med kanske lite jämförelser mellan de olika, vad man betalar för osv.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara ha lite bekräftelse om Mbox Mini, Finns det bättre alternativ för en mobil setup till PTLE? Kör ju PT hemma, men ska plugga i Logic, och med det kortet kan jag använda båda DAWsen, dessutom följer ju rätt mkt med.

Kommer fördröjning/latency vara viktigt, titta på Mbox 2 Pro som använder firewire.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är PT du ska köra så är ju en Mbox mini det billigaste alternativet och det är ju bara digidesigns egna kort som funkar så det är ju ingen idé att leta andra alternativ heller.

Då jag själv kör med 002r så har jag aldrig testat en Mbox så någon annan får ju gärna fylla på mitt svar med kanske lite jämförelser mellan de olika, vad man betalar för osv.

MVH

Anders

Jo, det är ju det, och jag vill enkelt kunna plocka upp det utan konstigheter, jag har också en 002a, men jag vill inte gå runt o konka på den D=

Ville bara ha lite bekräftelse om Mbox Mini, Finns det bättre alternativ för en mobil setup till PTLE? Kör ju PT hemma, men ska plugga i Logic, och med det kortet kan jag använda båda DAWsen, dessutom följer ju rätt mkt med.

Kommer fördröjning/latency vara viktigt, titta på Mbox 2 Pro som använder firewire.

Vad ligger priset på den nu igen, jag vill inte lägga ut för mkt, då jag kan redigera mycket hemma om jag vill...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker min mbox 2 mini fungerar utmärkt på min stationära dator (MacPro) med 7.3.1,

gick dock inte att använda ihuvudtaget på min macbook 1,83 core duo (512).

Tog typ 3-4 sekunder när man tryckte på play innan det hände nått... frustrerande!!

// S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju också köpa en begagnad Mbox v1! De har ju lite trevligare preamps än Mbox 2. Men det beror väl kanske på vad du ska göra "on-the-move". Skulle rekommendera en Mbox om du ska gör mest akustiska inspelningar.

Annars skulle jag nog satsat på en Mbox 2 mini, den verkar vara så jäkla portablel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, 2000:- eller 1995:- är onekligen ett mycket mer intressant pris på minin tycker jag.

Men USB är inte så dåligt som du får det att verka. Har själv den första Mboxen samt ett äldre USB-ljudkort. På mitt äldre kort har jag 7 ms latency, på min Mbox har jag inte mätt ännu, men när jag har testat så är det inte latencyn jag har tänkt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...