Jump to content
Annons

Eddie i Idol2004 - Karlstad


spaceman

Recommended Posts

Annons

Visserligen är Eddie mycket dålig, men jag tycker ändå att juryn ofta är mycket elakare n de behöver vara. Frågan är inte OM någon begår självmord efter att ha blivit sågad i Idol 2004, utan HUR MÅNGA som gör det.

Jag tänkte skriva ett inlägg om att de självgoda jurymedlemmarna borde dödas i sista programmet för att fullfölja TV4:s taktik om att chocka upp tittarsiffrorna, men det här är ju trots allt ett musikforum och personangrepp hör inte hemma här. Jag blir dock upprörd över att se så patetisk TV, har den avstängd i fortsättningen.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med dig riktigt Fierze.

Äh, de får skylla sig själva som ställer upp på sådan patetisk smörja.

Jag känner inget medlidande för de deltagarna, vad är det för fel på folk?

Måste man tillochmed fråga folk om man sjunger bra eller ej?

Vet man själv inte det?

Hade programmet verkligen gått ut på att hitta nån som kan sjunga så

hade det byggt på att man fick skicka in en demo när man sjunger.

Då hade man sluppit detta steget.. men hur bra TV blir det då?

Man får ju själv bestämma om man vill synas i TV eller ej.

Sök inte till en sånn här skitgrej så slipper man visas i TV!!

Tack för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, är man tondöv så hör man ju för katten inte att man sjunger falskt... Sedan kan man ju iofs tycka att det är bra att någon faktiskt vågar säga till dom att det inte låter bra, men det finns ju flera olika sätt att uttrycka kritik på... Och jag tycker att juryn är rätt så patetisk när de hela tiden försöker bräcka varandra i coola och dräpande sågningar...

Och sedan förstår jag inte hur dom lyssnar ibland. I gårdagens program var det en tjej som var tydligt nervös i början, vilket gjorde att hon sjöng lite surt, men sedan lät det bättre och bättre. En intressant ton och i mina öron väldigt lovande om hon bara kan tygla sin nervositet (och det gjorde hon ju faktiskt efter en liten stund). Men då säger de där idioterna att hon inte kan sjunga och att hon kan lägga ner det där med musik eftersom det inte är nån idé...!!! För att sedan hylla nån annan tjej som iofs kunde hålla tonen lite bättre, men som lät precis som vilken annan tjej som helst. Och det ska va en "proffsjury"!?! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

kryotank (oregistrerad)

I'm with you Android!

Plötsligt blir det helt ok med mobbing... Patetiskt..!

Vid vilken ålder blir det ok att mobbas..? Och hur förklarar jag det för mina elever..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuk tv.

De stackarna som har mod nog att försvara sig blir ännu mer nertryckta. Vilka jävla idioter i juryn. Hur har de mage att förstöra människors glädje att uttrycka sig. Bara för att de inte passar in i popstjärnemallen behöver de inte behandlas på det sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, är man tondöv så hör man ju för katten inte att man sjunger falskt...

Man kan ju också tycka att personen kan ta reda på om man sjunger bra eller ej innan man ställer upp på en sånhär idiotgrej.

Finns det heller inget intresse av att försöka ta reda på hur juryn gör

sina utlåtande genom att titta på tidigare år av popIdol?

Det är ju faktiskt samma koncept.... detta är ju ingen ny grej heller direkt.

.....

Hur har de mage att förstöra människors glädje att uttrycka sig. Bara för att de inte passar in i popstjärnemallen behöver de inte behandlas på det sättet.

Manus och pengar kommer man långt på....

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

.... detta är ju ingen ny grej heller direkt.

nä verkligen inte, ja har hela burken full från tidigare uttagningar med idioter som gör bort sig (eller så e dom komiker och jävligt roliga isf) samt jurykommentarer av olika slag 😉 Inget nytt under solen.

Hela konceptet går ut på detta.

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

.... detta är ju ingen ny grej heller direkt.

nä verkligen inte, ja har hela burken full från tidigare uttagningar med idioter som gör bort sig (eller så e dom komiker och jävligt roliga isf) samt jurykommentarer av olika slag 🙂 Inget nytt under solen.

Nä, men blir det bättre bara för att det är gammalt...??? 😉

Bara för att nazism har förekommit förut, så är inte nynazismen lika hemsk, eller? (Ja, ok, dåligt exempel, men ni kanske fattar vad jag menar...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det är lite elakt av TV4 att utnyttja alla dessa sinnessvaga individer för att göra tv-underhållning.....men kom igen! Är man så dum att man är med i en talangjakt i TV trots att man saknar den minsta lilla gnutta talang så måste man väl fatta att man kommer att bli hånad och uthängd. Ungefär som att supa sig full i big brother-huset och sedan bli arg för att hela svenska folket kan se i tv när man kissar på sig efter att ha ramlat bakom soffan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det skoj att se när överlägsna och spydiga typer blir nedplockade på jorden igen av en ärlig jury. Något sådant förekommer dock inte i Pop Idol. Här handlar det istället om blyga stackare som blivit lurade av en "hemlig" jury att de är bra, har en chans och skall få sjunga upp i tv för den riktiga juryn. Detta för att försäkra sig om att man skall kunna förnedra dessa människor totalt.

Någon av de som blev sågade sade att hon följde med en kompis. Vilket ju inte känns speciellt underligt. En kompis skall dit, du följer med som stöd. När du ändå är där tänker du att vadfan, kanske man skulle sjunga för skojs skull. Första juryn klappar dig på axeln och säger, Bra! Du kommer vidare till nästa jury. Oj, tänker du.. Men jag är väl ingen sång talang, eller? Jaja, jag sjunger väl en gång till då. Vips så får du höra att du är ful, borde stenas och aldrig bör ta en ton igen.

Jag skulle vilja se folks reaktioner om samma sak gällde här på forumet. Någon laddar upp en låt och får tillbaka kommentarer som "Hoppas att blir förlamad så att vi slipper höra dina tafatta försök". Samma sak kunde ju även gälla bilder man laddat upp på sig själv. Hemsidor man lägger upp, inlägg man skriver o.s.v. Jag menar den som ger sig in i leken får allt leken tåla? Eller?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, den som ger sig in i leken får leken tåla..

men vad var det för hemlig jury du snackade om Majken? 🙂

det låter ju lite hemligt!..

Nä, men blir det bättre bara för att det är gammalt...??? 

Bara för att nazism har förekommit förut, så är inte nynazismen lika hemsk, eller? (Ja, ok, dåligt exempel, men ni kanske fattar vad jag menar...)

Nej, men jag menar att folk inte tar reda på fakta innan man ger sig in i leken.

Att detta har gjorts innan menar jag att... F#N titta på en snutt på tidigare sesonger

och se vad detta går ut på innan man ställer upp som offer!!

Ställ dig själv en enkel fråga lixom

Kan jag sjunga?

1. Nej, (ställ inte upp)

1. vet inte (ställ inte upp)

2. Ja, mamma/pappa säger så men ingen annan tycker det (ställ inte upp)

3. Ja, min musiklärare säger så, men ingen annan (ställ inte upp)

4. Ja! klart jag kan sjunga, är med i flera band och kan spela massa instrument. (ställ inte upp)

Vad har vi kommit fram till?, det kan du fundera på.

//J

Link to comment
Dela på andra sajter

men vad var det för hemlig jury du snackade om Majken? 🙂

det låter ju lite hemligt!..

Den "hemliga" juryn är den som aldrig nämns i programmet. Den som alla sjunger för innan Clabbe & Co. Där sållas medelmåttorna ut, kvar blir de som är bra och de som man skall skratta åt. Vilket är vad som skiljer Pop Idol från övriga program. Här tar man medvetet ut de sämsta för att förnedra dem. I program som Fame Factory säger man att "Nej, din röst funkar inte kommersiellt, dessutom är du inte tonsäker nog.. tack för att du sökte".

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

I program som Fame Factory säger man att "Nej, din röst funkar inte kommersiellt, dessutom är du inte tonsäker nog.. tack för att du sökte".

Men allvarligt Majken, detta är folk som vill vara med i tv.

Dom vill det så jävla mycket att dom ställer sig framför inte en, men två jurys och sjunger, trots att dom fått förhandsinfo om att det kommer att vara hårda omdömen.

Pallar dom inte får dom väl hålla sig till kommunala musikskolan?

Jag garvar iallafall lugnt vidare åt ännu en freakshow från det vi kallar musikindustrin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ändå ska skratta åt mänsklig förnedring och misär så kan man ju slå på stort, för det är bara en tidsfråga (gissar på 4-5 år) innan den realityserie finns, där förloraren blir avrättad eller får kroppsdelar avhuggna i direktsändning. Först då ska jag lungt sitta i soffan med en chipspåse och "garva vidare" åt det vi kallar underhållningsindustrin.

Och det är i så fall inget att höja på ögonbrynen åt, samma sak händer i Idol 2004 - fast på ett verbalt plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

I program som Fame Factory säger man att "Nej, din röst funkar inte kommersiellt, dessutom är du inte tonsäker nog.. tack för att du sökte".

Men allvarligt Majken, detta är folk som vill vara med i tv.

Dom vill det så jävla mycket att dom ställer sig framför inte en, men två jurys och sjunger, trots att dom fått förhandsinfo om att det kommer att vara hårda omdömen.

Pallar dom inte får dom väl hålla sig till kommunala musikskolan?

Jag garvar iallafall lugnt vidare åt ännu en freakshow från det vi kallar musikindustrin.

...jag håller med Stefan Sundström...visserligen kan man säga "dom får skylla sej själva", men sånt här tar bort glädjen med musiken...hur i h...e ska man kunna jobba som tex musiklärare med en liknande attityd?

-Hur sant det än kan verka att "artisten" inte duger så finns det ändå en gräns för vad man kan säga till et barn som inte sjunger helt rent.

-Ja, jag säger barn...

-det finns rätt många sådana med...

-att deltagarna väldigt gärna vill vara med i tv...ja, så ser väl samhället ut...medialinjerna översvämmas, men det betyder väl inte att man alltid ska säga vad som helst till folk bara för att göra "bra tv"?

-cyniskt...

mvh/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
men sånt här tar bort glädjen med musiken...hur i h...e ska man kunna jobba som tex musiklärare med en liknande attityd?

"Glädjen med musiken"?

Om det är glädjen man vill åt är väl knappast en Idol-tävling rätt plats?

Kanske är det bra att den cynism och det krassa business-tänket som finns i underhållningsindustrin exponeras för alla att se, som i Idol?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...