busse Postat 26 juli 2007 Postat 26 juli 2007 Jag har tidigare bara andvänt mig av en Fostex VF16 porta och ett gammalt Cakewalk Pro audio 9 seqencer program synkat med portan i mitt musikskapande. Nu har jag lagat mig ett Cubase SX program som jag tänkte andvända på min dator och undrar då finns det nåt bra ställe där man kan få reda på de grundläggande funktionerna i Cubase för att det skall gå lite lättare att lära sig detta program. Gärna nåt på svenska vore fint, även om engelska går an.
drloop (oregistrerad) Postat 26 juli 2007 Postat 26 juli 2007 Jag har tidigare bara andvänt mig av en Fostex VF16 porta och ett gammalt Cakewalk Pro audio 9 seqencer program synkat med portan i mitt musikskapande. Nu har jag lagat mig ett Cubase SX program som jag tänkte andvända på min dator och undrar då finns det nåt bra ställe där man kan få reda på de grundläggande funktionerna i Cubase för att det skall gå lite lättare att lära sig detta program. Gärna nåt på svenska vore fint, även om engelska går an. Under help finns en fin hjälp som heter getting started. Där finns också hela fulla manualen. Eftersom dessa är PDF dokument kan man med fördel fritext söka efter den hjälp man behöver. Sedan har Steinberg en bra online knowledgebase som också finns länkad under Help menyn.
Claes Holmerup Postat 26 juli 2007 Postat 26 juli 2007 "Getting Started"-manualen är en utmärkt start - åtminstone om man förstår engelska. Annars finns Majkens Cubase-sidor, Datorstudion och Slagmedias Snabbstartsbok.
busse Postat 27 juli 2007 Trådstartare Postat 27 juli 2007 Tackar Majkens Cubase sidor verkade ju vara bar för att få lite hum om vad som är vad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.