Jump to content
Annons

Här har ni NHansson


NHansson

Recommended Posts

En pojk på 18 år med stor kärlek till musiken. Enligt musiklärare har jag stor talang då jag är självlärd och har lärt mig spela gitarren bättre än många andra. Tråkigt nog har jag inte pluggat lika mycket teori som praktik när det gäller att spela, men det är ju så mycket roligare!

Jag har spelat i snart 4 år och är bättre på teknikerna än min kompis som spelat i 9 år! Det känns otroligt bra måste jag säga. En annan rolig sak är att en lärare på estetiska musiklinjen utmanade mig i snabbhet, "Jag kan en ganska snabb skala" och vips så hade han spelat den. Ja det var rätt fort tänkte jag, men jag lyckades spela den ännu fortare och knäckte honom totalt! 😏

Jag spelar även lite trummor, piano/keyboard, bas och munspel.

Men nog med allt skryt, ville bara att ni skulle få en inblick i hur mycket jag lägger ner på musiken.

Nu har jag också börjat med lite ljudteknik/ljudproduktion för att vi i bandet har spelat in lite och det var jag som fick dra i spakarna (använder bara Cubase för tillfället). Det ligger också i intresset att jobba med inspelning så just nu varvar jag spelandet med inspelandet. Är snart inne på sista året i gymnasiet (pluggar elteknik) och funderar starkt på att söka till en Ljudteknikskurs på högskolan (eller ni har kanske andra rekommendationer?). Vill väldigt gärna jobba inom studioyrket eller som ljudtekniker vid LIVE-arrangemang. Har mycket kvar att lära mig men man lär sig något nytt varje dag har jag hört.

Har ju säkert glömt något men det här får räcka 😄

Gå gärna in en sväng på bandets hemsida (ett extra trevligt coverband med lite speciella låtar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...