Jump to content
Annons

ljudkort till musik

Recommended Posts

MrMonday (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har 2000 kr!

Prodar hiphop musik har e-audio radium samt reason 3, t-rack, cubase...men det är inget att bry sig om!

jag vill bara ha ett ljudkort som är bra för musik produktion. dvs inga instrument eller sådana grejer. Kanske en mic ingång men det är inget måste.

Jag skulle oxo vilja att ni motiverar varför jag ska ta just den ni rekommenderar och snälla använd inga förkortingar för jag fattar inget sådant!

och ja just det ...Snälla hjälp eller så blir det så att ni kommer att höra min musik i radion varje dag till den dagen ni dör... och det vill ni inte!!

Join Mr Monday today and get your own Monday everyday, today.

🙂

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Mac eller PC?

Bärbar eller stationär dator?

Hej!

Har 2000 kr!

Prodar hiphop musik har e-audio radium samt reason 3, t-rack, cubase...men det är inget att bry sig om!

jag vill bara ha ett ljudkort som är bra för musik produktion. dvs inga instrument eller sådana grejer. Kanske en mic ingång men det är inget måste.

Jag skulle oxo vilja att ni motiverar varför jag ska ta just den ni rekommenderar och snälla använd inga förkortingar för jag fattar inget sådant!

och ja just det ...Snälla hjälp eller så blir det så att ni kommer att höra min musik i radion varje dag till den dagen ni dör... och det vill ni inte!!

Join Mr Monday today and get your own Monday everyday, today.

🙂

MrMonday (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Först bra svar!

(om ni inte orkar läsa gå då bara till slutet!)

jag vet inte vad jag ska köpa stationär eller bärbar.

jag vet inte heller om jag ska köpa mac eller pc.

Alla säger att mac rockar, alla andra säger PC rockar.....

Alla säger köp stationär för då får du kraften, alla andra säger köp bärbar för det är ingen skillnad längre......

Jag är helt borta! alla dessa alternativ och jag vet inte vad jag ska köpa....

Jag tänkte köpa ljudkort först till min 6 år gammla dator för att se vad som händer. men så kom jag på jag kan väl köpa en helt ny dator.

jag tänkte köpa den nya macen som kommer ut med 64-bit processor (bärbara). Dock så vet jag inte om jag ska köpa macbook eller macbook pro. Har pengar men kanske inte så mycket.

Sedan tänkte jag att jag köper en bärbar PC med 64-bit processor 2GB i minne ..osv för den är billigare och jag får lite fler grejer med.

Men jag vet inte......

ser ni mitt problem.... min kunskap inom datorer är lika med noll! men min kunskap i att producera musik är bra..... Carl von linné sa en gång: kunskap är att kunna se sin egen okunnighet.... vet inte om det var han kom jag på nu 😮

Jaja vi gör så här

SLUTET:

Jag ca 13000-15000 kr och vill köpa mig en ny laptop (tror jag). Vad bör jag då köpa?? och om jag köper mac ska jag då köpa ljudkort till? eller är det bättre med en pc med ljudkort? har ni ett bättre alternativ?

:anger:

Redigerat av MrMonday
Postat (redigerat)

för budgeten 13000-15000 skulle jag nog köra en stationär PC.....med något ljudkort (har ingen koll alls på budgetljudkort dock...men det finns säkert många som kan ge dig bra råd i den frågan)

vad gäller laptop eller stationär så....well....att prestandaskillnaden mellan Stationär och Laptop är densamma är inte sant.

eller, lite....men då pratar vi högre prisklasser....

du får lite mer dator för pengarna om du köper en stationär för 13000, än om du köper en laptop för 13000.....PLUS att du har möjligheten att enkelt bygga ut den om det behövs....

en till fördel med stationär är att man kan ställa datorn under bordet, eller whatever.....och på så sätt slippa fläktar som väsnas precis framför snoken på en......

dessutom kan vissa laptops väsnas ganska ordentligt vid hög belastning....och sitter man då med datorn några decimeter från öronen kan det blir ganska ordentligt störande....

Redigerat av Mr Keys
Postat
Skulle jag haft 13trk skulle jag kika på frost resqal! http://www.frostnetwork.se

fast 1gb ram?

näää, det kommer man inte så långt med....fast dom är säkert stabila....för 13000 får man en väldigt snabb dator om man bygger själv....(för 13500 slipper man montera den själv).....nackdelen är väl att man inte har någon direkt garanti för att skiten blir stabil....

MrMonday (oregistrerad)
Postat

oki jag vet nu att jag ska ha en PC stationär!

Vilket ljudkort ska jag då ha? jag använder inga instrument bara kanske en mic.

Jag använder mina hörlurar ... går det att använda hörlurar som monitorer bara en fråga?

Jag har nu 3000 kr att lägga ut.

😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.