Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Själv så gör jag så mycket mer än meckar med musik på min dator, och jag betvivlar att Ubuntu skulle palla det. 😳 Palla vilket, musik eller det andra?
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Det andra. Jag gör hemsidor i Dreamweaver, Photoshop och Illustrator, jag gör 3D-illustrationer i Maya, jag spelar allra senaste spel + emulerar gamla godingar från SNES, NES och Genesis/Sega Megadrive. 😳
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Och allt det går att göra med OS X/Windows...och Windows suger mer hästballe än en bulgarisk porrstjärna. 😳
Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Det andra. Jag gör hemsidor i Dreamweaver, Photoshop och Illustrator, jag gör 3D-illustrationer i Maya, jag spelar allra senaste spel + emulerar gamla godingar från SNES, NES och Genesis/Sega Megadrive. 😳 Hmm... iofs. Dreamweaver och Illustrator vet jag inget om, men antar att det finns ersättningar för dem för GNU/Linux. Istället för Photoshop finns ju Gimp. 3d-program vet jag att det finns, och emulatorer med. Det svåra är väl spel då, man kan köra Wine, en Windowsemulator, men jag tror inte det funkar perfekt med alla spel. Men att själva operativet inte skulle orka med är inget att oroa sig över, det är stabilare och orkar mer än Windows, generellt.
Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 En lösning är ju att dualboota, iofs. Det gör jag, jag kör OS X för att kunna köra Logic, men Ubuntu för allt annat.
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Jag menar inte att det inte skulle stabilt nog, jag menar att det inte finns program för det...vad gäller Dreamweaver så finns det INGET bättre än det, inget hemmagjort Linux-fix skulle kunna ersätta det. Gimp är kraftfullt men interfacet suger hästpung. Och spelen är för viktiga för att överge... 😳
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 En lösning är ju att dualboota, iofs. Det gör jag, jag kör OS X för att kunna köra Logic, men Ubuntu för allt annat. Näe, varför krångla i onödan? Jag vill ha min setup så enkel som möjligt.
Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Ett alternativ till Dreamweaver är ju annars att lära sig att hacka HTML/CSS/PHP/etc manuellt i Emacs eller nåt, som de coola killarna... 😳 Om man inte gillar Gimps interface så finns det Gimpshop, som är Gimp fast ser ut som Photoshop. Men som sagt, om man inte gillar Windows men måste kunna köra vissa program, så kan man ju alltid köra båda parallellt.
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Alltså, jag skriver faktiskt allt för hand när jag kodar. Det finns INGEN WYSIWYG-editor som kan göra det jag vill. Dreamweaver har dock sjukt bra interface till det. Men visst, anteckningar eller liknande går ju också... 😛
Neosus Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Vadådå? Ölsugen eller? 😆 ...eller *****sugen?
Pazo Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Ja alltså, Clara och Hanna, och du och...näe, glöm det förresten. 😆 😆 Ingen i stockholm som har bil och kan skjuts mig å mina framtida trummor till uppsala?
Pazo Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 😆 :lol: 😆 Bara för de måste jag sätta på live at the marquee! 😄
Neosus Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Ja alltså, Clara och Hanna, och du och...näe, glöm det förresten. 😆 😆 Ingen i stockholm som har bil och kan skjuts mig å mina framtida trummor till uppsala? 😆 Joo.. i framtiden så... 😄
Pazo Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Ja alltså, Clara och Hanna, och du och...näe, glöm det förresten. 😆 😆 Ingen i stockholm som har bil och kan skjuts mig å mina framtida trummor till uppsala? 😆 Joo.. i framtiden så... 😄 I den närmsta framtiden säg... nu i veckan! 😉
Overkill Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Fast den fick bara en tvåa i betyg. 😆 I så fall är DN dumma. 😆
Neosus Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Ja alltså, Clara och Hanna, och du och...näe, glöm det förresten. 😆 😄 Ingen i stockholm som har bil och kan skjuts mig å mina framtida trummor till uppsala? 😆 Joo.. i framtiden så... 😉 I den närmsta framtiden säg... nu i veckan! 😄 Jaha så pass nära.. 😆
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 ANOTHER HAAAND THEEE KILLING HAAAAAND!! 😆 😆 Du är sjuk...men jag gillar det! 😆
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Vadådå? Ölsugen eller? 😄 ...eller *****sugen? 😆 😆 ...det sistnämnda... 😆
Overkill Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Jag har förresten fått skivan! Men den är hos mamma och jag är hos pappa. Men jag har den snart här ändå. 😆
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Jag har förresten fått skivan! Men den är hos mamma och jag är hos pappa. Men jag har den snart här ändå. 😆 Har du hunnit lyssna nånting?
Overkill Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Jag har förresten fått skivan! Men den är hos mamma och jag är hos pappa. Men jag har den snart här ändå. 🙂 Har du hunnit lyssna nånting? "Jag har den snart här ändå" - nej. 😛
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Det behöver väl inte betyda att du inte kan ha lyssnat på den redan nån gång? 😛
Overkill Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Det behöver väl inte betyda att du inte kan ha lyssnat på den redan nån gång? 😛 Jo? 🙂
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Idiot. Förlåt för att man försöker intressera sig...
Overkill Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Idiot. Förlåt för att man försöker intressera sig...Haha. Du är förlåten! 😛 Nämen denna skivan har jag ju längtat efter så då vill jag ju inte ladda ner den. Har ju dock hört singeln som sagt och den är ju grym. 🙂
Recommended Posts