tygstolen Postat 24 juni 2007 Postat 24 juni 2007 Tjena. Är det någon som vet hur man på ett enkelt sätt spelar in det man spelar upp så att säga. Förut hade jag ett vanligt ljudkort och då gick det lätt genom att använda stereo-mix funktionen i volymkontrollen men nu har jag ett Saffire LE och undrar hur man går tillväga då? Är det någon som vet så blir jag snajsglad för fina svar! tack i förhand //Jonas
DrHans Postat 24 juni 2007 Postat 24 juni 2007 Tjena. Är det någon som vet hur man på ett enkelt sätt spelar in det man spelar upp så att säga. Förut hade jag ett vanligt ljudkort och då gick det lätt genom att använda stereo-mix funktionen i volymkontrollen men nu har jag ett Saffire LE och undrar hur man går tillväga då? Är det någon som vet så blir jag snajsglad för fina svar! tack i förhand //Jonas Förstår inte vad det är du vill göra. Menar du att du vill spela in något du spelar upp från tex en sida från nätet eller nått?
tygstolen Postat 25 juni 2007 Trådstartare Postat 25 juni 2007 Förstår inte vad det är du vill göra.Menar du att du vill spela in något du spelar upp från tex en sida från nätet eller nått? I programmet Guitar Pro 5 finns möjligheten att exportera midi-uppsplning till .wav Den fungerar så pass simpelt att den spelar av ljudet till .wav som den spelar upp i midi. Men problemet är just det att jag förstår ej hur jag skall göra med mitt nya externa ljudkort.
Piccazzo Postat 25 juni 2007 Postat 25 juni 2007 Funktionen att spela in Midi till Wav är nog GuitarPro ensamma om då Midi inte är ljud inte information.M.a.o Ettor och Nollor. Det du kan pröva är att koppla dina Ut från ljjudkortet till In på ljudkortet , Trycka Rec i valfritt program . och sedan Play och spela in det du (inte) hör.
Claes Holmerup Postat 25 juni 2007 Postat 25 juni 2007 Det låter som om det handlar om en Export- eller Mixdown- funktion, precis som när man gör sådant med VSTi i Cubase. Jag vet dock inget om Guitar Pro, så jag vet inte hur det fungerar där... Det borde fungera likadant som tidigare, men det kan tänkas att du behöver göra någon inställning angående vilken utgång som ska användas på ljudkortet...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.