Jump to content
Annons

Sajten nere


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Sajten dök igen av samma anledning. För tillfället är Björn i Berlin men jag har startat om servern och när Björn kommer tillbaka har han lovat att ta en grundlig titt på problemet. Ledsen för server-trasslet allesammans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sajten dök igen av samma anledning. För tillfället är Björn i Berlin men jag har startat om servern och när Björn kommer tillbaka har han lovat att ta en grundlig titt på problemet. Ledsen för server-trasslet allesammans!

Vadå jag fick inte panik? *se sig vilt omkring och hyperventilera*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade lite på Invisionboards bugtracksida och det finns en del som har likartade problem.

PS. Men nu blir det till att vara offline i några dagar. Bluesfest i Gbg. DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är bara jag men jag har inte fått kontakt med sajten på hela förmiddagen idag...

Samma här!

Jag började få riktigt tråkigt på kontoret...

Jag med... jag började nästan frukta att jag skulle behöva... gulp... arbeta lite för att få tiden att gå! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är bara jag men jag har inte fått kontakt med sajten på hela förmiddagen idag...

Samma här!

Jag började få riktigt tråkigt på kontoret...

Jag med... jag började nästan frukta att jag skulle behöva... gulp... arbeta lite för att få tiden att gå! 🙂

jo, det är tungt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tillbaka från Berlin och en långsam gprs-uppkoppling som jag har felsökt genom de senaste dagarna. Har fått ordning på några tveksamma saker, bland annat i Linux-kärnan. Jag står stand-by om något händer igen.

EDIT: Inlägg om Hansa-studion flyttade till egen tråd.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka från Berlin och en långsam gprs-uppkoppling som jag har felsökt genom de senaste dagarna. Har fått ordning på några tveksamma saker, bland annat i Linux-kärnan. Jag står stand-by om något händer igen.

Va det inte du som skulle vara ledig och semestra i Berlin? 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite uppföljning: Vi har åtgärdat flera saker på forumet som tillsammans gjorde att sajten gick ner under några nätter i slutet av juni och början av juli.

Forumet har under denna tid succesivt blivit stabilare, och jag har idag även disponerat om serverutrymmet något för att bättre vara rustad inför framtiden.

Sätter därför status som "Åtgärdat".

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Chefredaktnörd" 🙂

Hur stor del av din dag går egentligen åt att hålla server med forum up and running? 🙂

Bra jobbat dock! Blir lite lätt frustrerad varje gång jag tvingas se det där "IPS driver error" eller vad det står.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stor del av din dag går egentligen åt att hålla server med forum up and running?

Det kanske fanns en anledning att de ville satsa på en ny plattform?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Assar: huvudet på spiken 😆

Pico: Inga kommentarer... Aningen för mycket.

MEN: Som glädjande besked så var jag just inne och kollade status på servern - allt ser cool-lungt ut och vi är av allt att döma långt ifrån att råka ut för fler IPS driver error igen 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Uppföljning: Drygt två veckor har gått sedan sista åtgärden och det finns inga som helst tendenser till överbelastning eller andra tecken på fel.

Jag vill inte göra dig ledsen Olsberg. Men folk är faktiskt på semester... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppföljning: Drygt två veckor har gått sedan sista åtgärden och det finns inga som helst tendenser till överbelastning eller andra tecken på fel.

Jag vill inte göra dig ledsen Olsberg. Men folk är faktiskt på semester... 😉

VA? Du skojar. Har folk tid för sådan nuförtiden? 😉

Nej, ärligt talat, vad som hände tidigare med nedtiderna hade inte mycket alls att göra med antal inloggade samtidigt - vilket gjorde att jag kliade bort de få kvarvarande fjunen till frisyr under felsökningen. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...