Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

1176 som kompressor har jag svårt att förstå mej på, jag har läst lite överallt om de sjukt korta attack/releasetiderna, jag försöker hitta de ultimata inställningarna för mej när jag jobbar med den på virvel, men det är fan svårare än jag trodde, så jag testade runt med lite presets från uad, och till min förväning var attack och releasetiden förhållandevis galet kort. alltså det SKA val krossa allt vad transienter heter, men det är inte vad min öron berättar för mej. det lät bättre än när jag ställer in det som jag trodde skulle vara rätt väg att gå d.v.s nästan längs attacktid(med tanke då på att jag hörde att den bara går till 0.8 ms som lägst? )

alltså jag klarar mej undan kommentarer som mixa med öronen o.s.v jag vill bara veta hur fan den kompressorn är funtad egentligen, för jag fick både bättre nivå och ljud med de här förinställningarna, trots att det går emot allt man lärt sig.

Edit:och NEJ jag har inte tänkt baklänges med rattarna 😊

dock tog det ett bra tag innan jag kom på det.

Redigerat av mietek
Annons
Postat

Men du ska ju tänka baklänges när det gäller 1176! 😕

Grejen med 1176 för mig är att den distar transienter på ett skönt sätt. Dels tack vare den snabba responsen.

Originalet kan man dista på ingången (utan kompression). Det låter bra det med!

Postat
Men du ska ju tänka baklänges när det gäller 1176! 😕

Grejen med 1176 för mig är att den distar transienter på ett skönt sätt. Dels tack vare den snabba responsen.

Originalet kan man dista på ingången (utan kompression). Det låter bra det med!

haha ja det var ju det jag menade , att jag redan vet det:)

jag har läst en del på gearslutz om att standarden är segast attack snabbast release.

är nyfiken på vad ni har att säga här.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.