Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jobbar i ProTools när jag ljudlägger och förbarmar mig varje gång jag kommer till slutet av produktionen och ska spara ner sperata ljudfiler såsom musikspår, röster och fx. Jobbat mest med 30 min program(24min) det blir 1,5 timmar dötid eftersom man bara kan spara ner 1 spår i taget i realtime. Har massa pan och volume ändringar såklart så de går inte att processa på annat sätt. Har även försökt att routa de olika kanalerna till seperata utgånga men ProTools kan bara spara en utgång i taget. Nån som har en work-around på detta?

PS.

Bara att man inte kan processera offline i protools är märkligt när alla andra Dav´s kunde det för flera år sedan men nej, just det, det är ju ett proffsprogram det ska göra ont att jobba i proffsmiljö.

Annons
Postat
Jobbar i ProTools när jag ljudlägger och förbarmar mig varje gång jag kommer till slutet av produktionen och ska spara ner sperata ljudfiler såsom musikspår, röster och fx. Jobbat mest med 30 min program(24min) det blir 1,5 timmar dötid eftersom man bara kan spara ner 1 spår i taget i realtime. Har massa pan och volume ändringar såklart så de går inte att processa på annat sätt. Har även försökt att routa de olika kanalerna till seperata utgånga men ProTools kan bara spara en utgång i taget. Nån som har en work-around på detta?

PS.

Bara att man inte kan processera offline i protools är märkligt när alla andra Dav´s kunde det för flera år sedan men nej, just det, det är ju ett proffsprogram det ska göra ont att jobba i proffsmiljö.

Ok!!

Forstar inte riktigt varvfor du vill ha alla spar separat bouncade men men... Gor du inte mixen i PT?

Jaja hur som helst.... En Workaround...

Sag att du har tre spar i Pt som du vill bounca till sepatata filer med vol, pan, plugg automation ect...

Bara till att bussa dessa spar till varsin buss och skapa tre nya audio spar och valja dessa bussar som ingangar.....ett till tre i detta fall.....

Rec enable dessa tre nya spar och spela in..... kolla nivaerna sa att det inte klipper forst.

Sen har du tre nya wav filer. markera filerna och tryck command+shift+k (mac) eller ctrl+shif+k (PC) "Export regions as files".......

Valj vilket format och vart dom ska sparas.... vips 3 filer.....

Cheers Bobo

Postat (redigerat)
Forstar inte riktigt varvfor du vill ha alla spar separat bouncade men men... Gor du inte mixen i PT?

Cheers Bobo

Det är för kunderna vill ha det så för att de ska kunna ändra i klippningen i sista sekund. ja, just det. Det blir ju 4 spår man bounca 3 sep+hela mixen alltså 2 tim väntetid.

Tack för svaret , det är ju underbart. Ska prova det!

/gammal Logic kille

Redigerat av 4Trax
  • 5 månader senare...
Postat (redigerat)

PS.

Ok!!

Jaja hur som helst.... En Workaround...

Sag att du har tre spar i Pt som du vill bounca till sepatata filer med vol, pan, plugg automation ect...

Bara till att bussa dessa spar till varsin buss och skapa tre nya audio spar och valja dessa bussar som ingangar.....ett till tre i detta fall.....

Rec enable dessa tre nya spar och spela in..... kolla nivaerna sa att det inte klipper forst.

Sen har du tre nya wav filer. markera filerna och tryck command+shift+k (mac) eller ctrl+shif+k (PC) "Export regions as files".......

Valj vilket format och vart dom ska sparas.... vips 3 filer.....

Cheers Bobo

Först idag behövde jag använda detta knep!

Men....

Det blir nivåskillnader i "bus in kanalen" och det kan jag inte ha! Vad beror det på? Och kompensera vill jag inte. Det ska vara samma som om den skulle gå ut på masterregeln.

Tack ändå!

EDIT: Nej, nu ser jag vad jag gjorde för fel. Glöm det jag skrev ovan . Det funkar!

Redigerat av 4Trax
Postat (redigerat)

Vad ska jag annars göra?

Det är PT och de har inte offline Bounce som i alla andra program i hela världen! 🙂

Det finns Consolidate men då hänger inte pluggarna med!

Redigerat av 4Trax
Postat
Vad ska jag annars göra?

Det är PT och de har inte offline Bounce som i alla andra program i hela världen! 😊

Det finns Consolidate men då hänger inte pluggarna med!

Okej, där ser man.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.